Więcej dymu, mniej człowieka
Dym wdziera się w każde zagłębienie na skórze, sprawiając wrażenie jakby jednocześnie się z nich wydobywał. Wydaje się, że za chwilę wypełni cały kadr i całkowicie przysłoni szarą twarz na środku zdjęcia.
Twórcy kampanii "Face" ("Twarz") postanowili w ten sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na problem uzależnienia od papierosów, które choć często lekceważone, wciąż jest jednym z najczęstszych nałogów. Wymowne hasło towarzyszące fotografii ma jeszcze bardziej podkreślić jej przekaz. "More cigarettes, less you" ("Im więcej papierosów, tym mniej ciebie") – to dosłowny opis tego, co przedstawia kreacja, ale również próba metaforycznego ukazania wpływu nikotyny na organizm palacza. By uniknąć niejasności, we właściwym zinterpretowaniu tego zestawienia ma pomóc dodatkowy tekst umieszczony obok zdjęcia. Zgodnie z jego treścią "każdy papieros zabiera 11 minut życia" a co więcej, oprócz zdrowia, zabiera też "część życia", co w kampanii symbolizuje twarz znikająca za obłokiem papierosowego dymu.
Pomysłodawcami kampanii jest Instytut Mario Penna, który jest jednym z czołowych ośrodków w Brazylii zajmującym się profilaktyką nowotworów. Jednym z najczęściej występującym z nich jest rak płuc na który szczególnie narażeni się palacze, i to właśnie do nich została skierowana kreacja. Uświadomienie osobom dotkniętym nałogiem jego destrukcyjnego wpływu na organizm, ma stanowić pierwszy krok w kierunku całkowitego zerwania z uzależnieniem.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem