W wybranych kinach na terenie całych Niemiec wyłączono ogrzewanie i pozwolono spaść temperaturze do 8°C, zaskakując tym samym zdezorientowanych entuzjastów dużego ekranu.
Celem tych działań było przybliżenie widowni sytuacji bezdomnych, którzy podczas długich, zimnych nocy zmuszeni są walczyć z niskimi temperaturami. Tuż przed rozpoczęciem właściwej projekcji, zamiast reklam, wyświetlono krótki zapis wypowiedzi bezdomnych na temat kampanii. Jak się okazuje, temperatura, z którą przyszło się zmierzyć uczestnikom tej symulacji jest zaledwie namiastką tego, z czym zmagają się wszyscy ci, którzy śpią na ulicy. Przy dźwiękach coveru „Creep” grupy Radiohead wykonanego przez byłego bezdomnego, Daniela Mustarda, każdy z obecnych na widowni miał możliwość wczucia się w sytuację 400 tys. bezdomnych w ich kraju. Kulminacyjnym punktem zdarzenia było rozdanie zmarzniętej publiczności kocy z naszywkami QR-kodów umożliwiających za pośrednictwem sms-a dokonanie wpłaty na rzecz bezdomnych i ich walki z zimnem.
Twórcy akcji – lokalny magazyn uliczny „Fiftyfifty”, wspomagający ludzi bezdomnych i agencja Havas Worldwide z Düsseldorfu – posłużyli się popularnymi w branży reklamowej środkami wstrząsowymi po to, aby wzbudzić empatię opinii publicznej. Jak przekonują jej pomysłodawcy, inne, łagodniejsze metody odziaływania nie skutkują – bezdomni są „niewidzialni” dla przechodniów, a ich istnienie negowane i wypierane ze świadomości społecznej. Ten problem celnie przedstawia inna akcja „Fiftyfity” zrealizowana przy udziale agencji Euro RSCG i zatytułowana właśnie „Niewidzialny” (Invisible), która wizualizuje efekt patrzenia na bezdomnych jak przez szybę.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem