Części pochodzące z rozbitych samochodów zostały ponownie wykorzystane. Obecne w barach i pubach, niosą ze sobą ważne przesłanie.
Brazylia należy obecnie do czołówki krajów w których w wypadkach drogowych ginie najwięcej osób. Tylko w ubiegłym roku liczba ofiar przekroczyła tam 48 tysięcy, z czego ponad 5 tysięcy miała miejsce w stanie Parana. Chcąc walczyć z tym zjawiskiem, tamtejszy Wydział Ruchu Drogowego (Departamento de Trânsito do Parana) zlecił agencji OpusMúltipla realizację kampanii, której główny nacisk został położony na problem nietrzeźwych kierowców, którzy są sprawcami ponad połowy wszystkich wypadków.
Z części samochodów rozbitych przez nietrzeźwych kierujących, wykonano specjalne pojemniki-kubły, służące w barach do podawania schłodzonego alkoholu. Każdy z nich został opatrzony informacją, która stała się hasłem całej kampanii: "This bucket was made with parts of crashed cars. The next one can be made with yours. Don’t drive after drinking" ("Ten kubeł został wykonany z części rozbitych samochodów. Następny może być wykonany z twojego. Nie prowadź po alkoholu"). Główną siłą takiego przekazu jest kontekst w jakim odbiorcy się z nim stykają. Informacja o groźnych skutkach prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu trafia do nich na chwilę przed rozpoczęciem jego spożywania w miejscu, z którego niejeden prawdopodobnie będzie wracać samochodem. Ma to pomóc wzbudzić w odbiorcach refleksję, że warto zatroszczyć się o bezpieczny powrót jeszcze przed rozpoczęciem zabawy.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko