We wrześniu ruszyła akcja stowarzyszenia na rzecz obrony praw zwierząt Otwarte Klatki, prowadzona pod hasłem #lepszyorlen. Aktywiści namawiają do podpisania petycji dotyczącej wprowadzenia na stacji benzynowej, znanej także ze sprzedaży hot dogów, opcji wegańskiej – z parówką sojową. I chociaż postulat rozszerzenia oferty konsumenckiej mógłby się nie wydawać kontrowersyjny, od momentu startu kampania wywołuje burzę.
Organizatorzy otrzymali setki maili, w których znajdują się zarówno entuzjastyczne opinie, jak i negatywne. Przeciwnicy akcji zarzucają akcji pretensjonalność, zachętę do spożywania śmieciowego jedzenia, kryptoreklamę koncernu czy poczucie wyższosci względem osób wybierających mięsne posiłki. Dla entuzjastów to realna szansa na ciepły i szybki wegeposiłek w drodze, opcja niefinansowania przemysłu mięsnego, alternatywa dla jedzących mięso mogąca ich przekonać do diety roślinnej, a przede wszystim kolejny krok na drodze zmniejszania cierpienia zwierząt. Zdjęcia aktywistów trzymających kartki z napisami „chcemy wegańskich hot dogów teraz! #lepszyorlen” i innymi nawiązującymi do podobnych kampani prowadzonych przez internet wywołały dyskusję. W kampanię włączono również grafikę porównującą dwa rodzaje hot – dogów, serię artykułów i polemik. Całość jest fragmentem szerszej kamanii #Roślinniejemy, mającej na celu promowanie rozszerzania oferty przez restauratorów i producentów jedzenia, tak żeby zwiększyć dostęp do posiłków roślinnych. Na stronie organizacji dalej można podpisać się pod petycją, pod którą znajduje się ponad 5 tys. podpisów.
Aleksandra Chudziak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie
-
28.08.2023
Pełnometrażowy komiks „42 dni” o przemysłowym chowie kurczaków