Wskaźniki przemocy domowej w Brazylii są alarmująco wysokie – co godzinę dochodzi tam do około 29 ataków na kobiety. Co gorsza, wiele z ofiar ukrywa fakt, że agresorem jest ich partner lub mąż. Tłumaczą widoczne obrażenia upadkiem ze schodów, potknięciem się o dywan lub poślizgnięciem w łazience.
Brazylijska kampania społeczna „wykorzystuje” powyższe, chroniące sprawców „usprawiedliwienia”, tworząc wizję wrogiego domu, najeżonego agresywnymi, uzbrojonymi w pięści sprzętami. Co z jednej strony unaocznia bezsensowność tego typu tłumaczeń, z drugiej zaś ma zachęcić ofiary do składania zeznań przeciwko prawdziwym źródłom przemocy.
txt: Dorota Chrobak
Nazwa kampanii:
The Maria da Penha Law
Czas:
2024.8
Nadawca:
Instituto Nós Por Elas
Media:
print, digital
Wykonawca:
Fields 360, Brazil
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni