Na ekranie komputera widoczne są foldery z cennymi plikami. Fotogalerie, listy kontaktów, nazwiska przyjaciół, instrukcje za pomocą kilku kliknięć lądują w koszu. Ruch jest ostateczny i nieodwracalny, nie ma bowiem możliwości odzyskania tych danych. Tak, jak dla wielu ludzi, dla których komputer to miejsce zbierania szczególnie ważnych materiałów – zdjęć, dokumentów, adresów, tak „miejscem dowodzenia” w organizmie każdego człowieka, które gromadzi informacje decydujące o jakości jego życia i funkcjonowania w społeczeństwie, jest bezsprzecznie jego mózg.
Kiedy mózg człowieka dopada demencja, z dnia na dzień słabnie pamięć, umiejętności, wspomnienia, rozpoznawanie twarzy bliskich czy kojarzenie faktów, a człowiek musi uczyć się żyć na nowo. Agencja DentsuBos z Montrealu zdecydowała się na przeniesienie perspektywy wziętej z tematyki informatycznej do życia osoby cierpiącej na Alzheimera, czyli postępującą, degeneracyjną chorobę ośrodkowego układu nerwowego, charakteryzującą się występowaniem otępienia umysłowego. Kampania miała na celu zachęcić do uczestnictwa w organizowanym przez kanadyjską The Federation of Quebec Alzheimer Societies (Federacja Społeczności Chorych na Alzheimera Prowincji Quebec) oraz 20 innych instytucji zajmujących się tematem demencji we wskazanym regionie, The Walk for Memories ("Marsz Dla Pamięci").
Wydarzenie, oprócz próby podniesienia świadomości społecznej i powszechnej wiedzy o chorobie oraz obalenia mitów pokutujących wśród ludzi wokół tej jednostki chorobowej, ma również za zadanie zebrać fundusze przeznaczane następnie na opiekę nad społecznością osób dotkniętych problemem w Quebecu oraz systematyczny rozwój badań nad przyczynami i metodami leczenia tej przypadłości.
Sylwia Zajdel
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
