Listopad to w wielu krajach czas trwania akcji społecznej „Movember”. Jej zadeklarowani męscy uczestnicy przez cały miesiąc zapuszczają wąsy, wszyscy pozostali zaś zachęcani są do dopingu, zbierania funduszy i promowania zdrowia. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania przez mężczyzn regularnych badań profilaktycznych wczesnego wykrywania raka prostaty i jąder. Do akcji w Polsce dołączają się dziennikarze, sportowcy, samorządowcy, organizacje pozarządowe, a także przedstawiciele świata biznesu.
Angielska nazwa kampanii pochodzi od słów november i moustache, a po polsku akcja zwana jest wąsopadem. Zwraca ona uwagę na problem, jakim jest niewykonywanie przez mężczyzn regularnych badań kontrolnych. Inicjatywę, pod hasłem „zapuść wąsy dla jaj”, promują między innymi dziennikarze z redakcji sportowej NC+, namawiając do zaangażowania także piłkarzy oraz trenerów T-Mobile Ekstraklasy. Kampania promowana jest również w Gdyni poprzez działania Fundacji Gdyński Most Nadziei. Ambasadorem akcji został Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek. Do Movember Gdynia dołączyli także m.in.: lokalni nauczyciele, artyści i ojcowie franciszkanie, a na wszystkie osoby biorące udział w akcji czekają różne atrakcje, w tym także zniżki w lokalach partnerskich. Do kampanii dołącza również biznes – np. firma Luxoft. Aktualne informacje znajdują się na stronie akcji na Facebooku.
Akcja „Movember”, jest rozwijaną od 10 lat inicjatywą zapoczątkowaną w Australii przez 30 osób, która w krótkim czasie zyskała dużą popularność. Żeński odpowiednik akcji odbywa się w lipcu i nosi nazwę Julyna. Tutaj można obejrzeć kilka kampanii z zagranicy, dotyczących tej akcji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025