Sushi jest zdrowe, lekkostrawne i jak się okazuje – jego spożywanie może być świetną okazją do udzielenia pomocy. Jak to działa? Oto instrukcja: sześć kolorowych talerzyków przesuwa się powoli w sushi barze. Każdemu z nich przyporządkowana jest inna kwota darowizny. Klient najpierw wybiera talerzyk, który wygląda najapetyczniej, następnie zjada sushi, a na końcu – płaci rachunek razem z darowizną. Dodatkowe pieniądze przekazywane są na konto Japońskiego Czerwonego Krzyża.
Na pomysł wykorzystania tradycyjnej japońskiej potrawy w akcji pomocowej dla zniszczonej trzęsieniem ziemi Japonii wpadła agencja JWT z Sydney. Akcje ambientowe "Sushi Train", wzbudziły wśród Australijczyków duże zainteresowanie i powiększyły budżet pomocowy o ponad 15.000 dolarów. Idea świeżego podejścia do działań humanitarnych odniosła spodziewany sukces.
"Donate a plate for Japan" („Podaruj talerz Japonii”) była jedną ze zwycięskich kreacji na tegorocznym 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor.
A.Stachowska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem