W brazylijskiej kampanii ostrzegającej przed skutkami palenia tytoniu, papieros przypomina długą studnię napełnioną w jednej trzeciej wodą. Z jej głębin wyłania się w rozpaczliwym geście ręka tonącego człowieka. Scenę opisuje hasło: „Smoking is a trap. Quit today” (Palenie jest pułapką. Rzuć teraz).
Pomysł brazylijskiej kampanii organizacji Associação de Defesa da Saúde dos Fumantes został oparty na założeniu, że nałóg nikotynowy porównywalny jest do uwięzienia na dnie studni, a z obu tych sytuacji nie ma łatwych dróg wyjścia. Osoby zaczynające swoją przygodę z paleniem rzadko zdają sobie sprawę z siły nałogu nikotynowego. Uzależniające właściwości nikotyny usypiają czujność człowieka, który nie uświadamia sobie momentu utraty kontroli. Palenie, będące początkowo jedynie niezobowiązującą przyjemnością, staje się po pewnym czasie pułapką, z której wydostać się może być trudno.
Organizacja ADESF, walcząca od 1995 roku z uzależnieniem nikotynowym brazylijskiego społeczeństwa, po raz kolejny zorganizowała kampanię we współpracy z agencją Neogama/BBH.
D. Wilk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom
-
15.07.2022
Polska borówka rośnie w siłę
-
06.07.2022
Stal rdzewna
-
04.07.2022
Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu