W starym kinie w towarzystwie rubasznego adoratora
Wspomnieniem czarno-białego cyklu "W starym kinie" rusza 2-letnia ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Infrastruktury i pięciu największych nadawców telewizyjnych, dotycząca procesu cyfryzacji telewizji.
Celem kampanii ma być przygotowanie społeczeństwa na nadchodzące zmiany w technologii odbioru sygnału telewizyjnego. Stopniowe wdrażanie technologii cyfrowej rozpoczęło się już w 2010 roku. Sygnał analogowy ma być całkowicie zastąpiony przez cyfrowy (co oznacza wyłączenie nadajników analogowych) nie później niż 31 lipca 2013 r. Zgodnie z ustawą nadawcy mają emitować spoty promujące naziemną telewizję cyfrową dwa razy dziennie między godziną 6 a 23.
Głównym narzędziem komunikacji będą spoty telewizyjne emitowana do roku 2013 w dwóch głównych etapach. W etapie pierwszym odbiorcy zachęcani będą do skorzystania z możliwości, jakie już teraz daje telewizja cyfrowa. W etapie drugim nacisk położony zostanie natomiast na zbliżające się terminy wyłączenia sygnału analogowego. Łącznie przygotowano 9 spotów telewizyjnych, na produkcję których środki przeznaczyło Ministerstwo Infrastruktury oraz telewizje TVP, Polsat, TV4, TVN i Puls. Inne nośniki reklamowe (BTL, prasa, radio) planowane są na dalsze terminy.
Wszystkie spoty opierają się na humorystycznym odwołaniu do klasycznych i kultowych programów telewizyjnych z lat od 60-tych do 80-tych. Główną rolę zagrał Wojciech Kalarus – aktor i parodysta, a za reżyserię odpowiada Michał Gazda. – Zamierzaliśmy wzbudzić sentyment widza – przywołać ciągle żywe w pamięci programy i pokazać zmianę estetyczną i jakościową jaka zaszła na przestrzeni kilku dziesięcioleci w telewizji. W kampanii kładziemy nacisk na wywołanie zainteresowania procesem cyfryzacji i możliwościami jakie daje, a nie na szczegółowe instrukcje – podsumowuje Paweł Prochenko, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Pierwszy spot „W starym kinie” zobaczyć będzie można od 14 lipca – w niektórych regionach Polski już (bezpłatnie) w cyfrowej jakości.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca