logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > W siódmym niebie
27.07.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Egipt

W siódmym niebie



Egipt to jeden z krajów, które zmagają się z niekontrolowanym wzrostem wskaźnika urodzeń. Kraj, w którym 30 lat temu żyło niespełna 62 milionów osób, dziś ma ponad 105 milionów obywateli a tempo wzrostu populacji wynosi obecnie ok. 1,6% zmiany rok do roku. Oznacza to, że liczba mieszkańców Egiptu powiększa się rocznie o minimum milion osób. Sam prezydent kraju, Abd al-Fattah as-Sisi, ma czworo dzieci. Efektem powyższego stanu rzeczy jest wysoka nadreprezentacja w egipskim społeczeństwie ludzi młodych, często bez perspektyw na edukację, rozwój i stabilną pracę, a zatem szczególnie narażonych na nałogi, zwłaszcza narkomanię.

Kampania „Millions of Options to Cloud Nine” (dosłownie: milion sposobów, by znaleźć się w siódmym niebie), zainicjowana przez The Addiction and Abuse Fund, to zaskakujący a przez to niezwykle frapujący przykład inicjatywy społecznej, mającej na celu odciągnięcie uwagi młodych Egipcjan od dopalaczy a nakierowanie ich zainteresowania na legalne a zatem bezpieczniejsze substancje o charakterze psychoaktywnym. By to ukazać, wykorzystano (na princie poniżej) żywą metaforę wizualną – chmurę złożoną z kapsli od piwa różnych marek – by zilustrować mnogość legalnych alternatyw dla osiągnięcia stanów euforycznych (tytułowego „siódmego nieba”). Fakt, że powyższy komunikat został sformułowany w kraju muzułmańskim, w którym konsumpcja alkoholu jest zakazana z powodów religijnych i światopoglądowych, może tylko świadczyć o powadze problemu narkomanii wśród egipskiego młodego pokolenia.

txt: Dorota Chrobak

print Egipt


Nazwa kampanii:
Cloud Nine
Czas:
2024.6
Nadawca:
The Addiction and Abuse Fund
Media:
print
Wykonawca:
school: Cairo Ad School, Egypt





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek