Zagrożone gatunki, wycinanie lasów deszczowych, globalne ocieplenie to tematy związane z ochroną środowiska, które stale powracają. Warto przypomnieć jedną z najbardziej udanych kampanii poświęconych ekologii.
Dzieło agencji Almap BBDO Comunicações z San Paulo wykonane na zlecenie fundacji Boticario, jest unikalne. Spokojna, nie odwołująca się do skrajnych emocji kampania, w segmencie ochrony środowiska jest czymś wyjątkowym. „Zagłada środowiska naturalnego zagraża większej liczbie zwierząt niż ci się wydaje” (ang: „The devastation of nature threatens more animals than you think.”) – hasło wraz z obrazem odwołuje się do nieco zapomnianej i jak się wydaje dziś praktycznie martwej ideologii symbiozy człowieka z naturą. W życiu codziennym otoczeni stalą i plastikiem, żyjący w centrum wielkich miast ludzie zbyt często zapominają, że sami też są częścią przyrody.
Oprócz minimalistycznej formy kampanię charakteryzuje ciekawy przekaz graficzny. Zdjęcia ludzi układających się w sylwetki zwierząt, bez zbędnego komentarza przywołują skojarzenia z pierwotną harmonią między człowiekiem i naturą. Ta prostota zyskała uznanie, zdobywając liczne nagrody m.in. srebrną nagrodę na Ibero -Amerykańskim Festiwalu Reklamy w 2006 roku. Kampania została też wyróżniona srebrną nagrodą odpowiedzialności w kategorii 'Środowisko’ przez IAA.
A. Dudkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy