W jaki sposób najlepiej zilustrować upływający czas? Poprzez pokazanie tego, co można w jego przeciągu zrobić.
Załatwianie drogą telefoniczną takich kwestii jak np. anulowanie umowy o zawarcie usług, zawsze zajmuje trochę czasu i wymaga cierpliwości. Konsumenci zazwyczaj zdają sobie z tego sprawę i gotowi są poświęcić kilka minut na rozwiązanie problemu, jednak w Brazylii, czy to na skutek biurokracji, czy też złej organizacji pracy, nagminnie dochodzi do absurdalnych sytuacji, kiedy to ludzie zmuszeni są czekać na linii nawet po kilka godzin, aby doprowadzić sprawę do końca. Niezależna organizacja ochrony praw konsumenta, Reclame Aqui, postanowiła zaprotestować przeciwko temu brakowi poszanowania ze strony firm dla czasu klienta. W tym celu nawiązano współpracę z artystą graffiti, Vermelho, który w czasie prób anulowania umowy z trzema różnymi firmami, tworzył imponujące dzieła na murach tuż pod ich siedzibami. Obrazy, podpisane słowami To dzieło powstało w trakcie próby anulowania umowy telewizyjnej / internetowej / telekomunikacyjnej, które były doskonale widoczne dla przechodniów i fotografowane a następnie rozpowszechniane poprzez portale społecznościowe, szybko zyskały popularność.
Murale te są pięknym owocem kampanii, a jednocześnie najbardziej dosadnym obrazem sytuacji – trudno jest pokazać czas, bo mimo jego teoretycznej wymierności, nikogo nie poruszy liczba minut spędzonych na linii w oczekiwaniu na werdykt konsultanta. Dzieło grafficiarza natomiast dokładnie obrazuje ilość czasu poświęconą na jego wykonanie. Jednocześnie uświadamia przedsiębiorcom, że ich klienci naprawdę mają swoje życie, w którego skład wchodzą inne zajęcia, obowiązki i plan na spędzenie wolnego czasu odmienny od tkwienia po kilka godzin na linii. Takie niuanse są bowiem bardzo trudne do wyobrażenia poprzez wyłącznie profesjonalny kontakt telefoniczny; konsultanci i pracownicy biurowi ogółem, są często szkoleni do tego aby skupiać się na zysku i dobru firmy, co ułatwia dehumanizację rozmówców. Sztuka uliczna Vermelho nadaje im twarz i znakomicie wyraża ich powszechne problemy.
Zuzanna Bieńkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem