Uruchomiono stronę internetową blamethegame.respect-my-privacy.eu , poświęconą Edwardowi Snowdenowi. Strona jest częścią kampanii społecznej zainicjowanej przez Grupę Zielonych z Austrii, poświęconej cyberbezpieczeństwu. Edward Snowden, były pracownik CIA i NSA, na łamach brytyjskiej gazety „The Guardian” ujawnił informacje o PRISM – programie inwigilacji prowadzonym przez NSA, polegającym na monitorowaniu kont poczty elektronicznej, połączeń telefonicznych i internetowych oraz informacji zawartych w serwisach społecznościowych m.in. Facebook, Twitter, YouTube. Zieloni są zdania, że przepisy europejskie muszą się rozwijać i zmieniać, by sprostać obecnym i przyszłym potrzebom oraz wyzwaniom.
Komisja Europejska przedstawiła Parlamentowi Europejskiemu wniosek w sprawie nadzoru US NSA i organów w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Austriaccy Zieloni wzywają wszystkie państwa członkowskie UE do zaniechania oskarżenia wobec Edwarda Snowdena i przyznania mu ochrony, jednocześnie zapobiegając ekstradycji. Tym samym chcą by Parlament Europejski oficjalnie uznał jego status informatora i obrońcy praw człowieka.
Hasłem przewodnim kampanii jest „Blame The Game not the Messenger”. Przesłanie ma wzywać obywateli do przemyśleń i uświadamiać, że mają prawo mieć wybór, czy chcą aby ich dane zostały przetwarzane i kontrolowane. Raport w sprawie sprawozdania Komisji Wolności Obywatelskich do programów nadzoru NSA i organów w poszczególnych państwach członkowskich był omawiany na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego w dniu 11 marca 2014 roku. Głosowanie odbędzie się 12 marca. Więcej informacji znajduje się na stronie kampanii, przygotowanej przez agencję Super-Fi.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
15.05.2023
Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
14.04.2023
„Bank kroków” — centra handlowe nagradzają za chodzenie