logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > W obronie honoru
22.07.2008
Tematy: Kreacje / printy

W obronie honoru



Rocznie ponad 5 tysięcy dziewcząt i kobiet jest pozbawianych życia przez swoje rodziny w ramach kary za splamienie honoru rodziny. Jeśli tylko na kobietę padnie podejrzenie popełnienia „niegodnego czynu” jej rodzina zmuszona jest zareagować – czyli ją zabić. Powody mogą być trywialne, takie jak choćby rozmowa z mężczyzną, ale i niewinne – jak bycie ofiarą gwałtu.

Najbardziej popularne narzędzia zbrodni to broń palna, noże, siekiery i gaśnice. Do morderstw dochodzi w rodzinach muzułmańskich na całym świecie. Przykładowo w styczniu 2005 r. Kurd zastrzelił w Sztokholmie swoją 26-letnią córkę, bo chodziła na randki ze Szwedem. Tłumaczył potem, że „poniżyła go w oczach całego świata!”.

Rodzina i sąsiedzi ofiary zawiązują wokół zbrodni zmowę milczenia, traktując zabójcę jak ofiarę grzechów, których dopuściła się jego krewna, i przez to trudno jest policji wykrywać takie przestępstwa i je karać. Wyzwanie kulturowe jest ogromne, bo niesłychanie trudno jest dotrzeć do zamkniętych wspólnot narodowych na emigracji. Kampania z Hongkongu, z maja tego roku, zachęca świadków takich praktyk to informowania o nich. Strona internetowa promowana na layoutach reklam prasowych – www.stophonourkillings.com – zawiera dziesiątki historii honorowych zabójstw z całego świata.

Kampanię zrealizowała agencja Ogilvy & Mather Asia Pacific.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek