logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > W mydle nie ma nic zabawnego
30.08.2013
Tematy: Kampanie, Nowa Zelandia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

W mydle nie ma nic zabawnego

Your browser does not support the video tag.


Kobieta zapatrzona w plastikowego kota, mężczyźni śmiejący się do rozpuku z mydła oraz człowiek mający problem z obsługą sklepowego terminala to tylko niektóre z przypadków opisywanych przez ekspedientów z Nowej Zelandii. Mimo, że miejsca różnią się asortymentem, a sprzedawcy pochodzą z różnych stron świata, wszystko łączy jedno – specyficzna grupa zmotoryzowanych klientów.

Opowieściom towarzyszą nagrania ze sklepowych kamer. Oczom widzów ukazują się konsumenci sprawiający wrażenie oderwanych od rzeczywistości, ze spowolnionymi reakcjami na bodźce zewnętrzne oraz mający problem z obsługą najprostszych urządzeń. Pozornie zabawne historie pokazują poważny i niebagatelny problem – kierowców odurzonych narkotykami.

Sklepikarze ze spotu głowią się nad irracjonalnością takich sytuacji – skoro osoby pod wpływem marihuany mają problem ze zrobieniem najprostszych zakupów, jak mogą być odpowiedzialnymi i bezpiecznymi kierowcami? Sprzedawcy mogą mieć tylko nadzieję, że tacy kupujący radzą sobie znacznie lepiej za kierownicą, niż w sklepie.

Na szczęście rządowi Nowej Zelandii podobna nadzieja nie wystarcza. Spot powstał w ramach kampanii na rzecz uświadomienia obywateli o zagrożeniach związanych z prowadzeniem pojazdów po zażyciu środków odurzających. Spot zlecony przez Nowozelandzką Agencję Transportu wykonała agencja Clemenger BBDO Wellington.

Grupą docelową jest grono kierowców, zwłaszcza 30-40 – latków, którzy często stosują niewielkie ilości marihuany i są przekonani, że nie ma ona wpływu na ich sposób prowadzenia pojazdów. Nie zdają sobie sprawy z faktu, że substancja odurzająca nie tylko powoduje spadek prędkości ich jazdy, ale również sprawia, że reagują z dużym opóźnieniem. Co ciekawe, według badań sporo spośród takich kierowców uważa, że gwarantują sobie i innym na drodze spokój i bezpieczeństwo, ponieważ pod wpływem czują się bardziej skoncentrowani i jadą wolniej. Kłopot w tym, że marihuana spowalnia właściwie wszystkie reakcje. Spot skłania do refleksji – czy rzeczywiście człowiek po zażyciu środków odurzających, jest naprawdę bezpieczny jako kierowca?

Jazda pod wpływem narkotyków jest poważnym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Statystyki pokazują, że marihuana w Nowej Zelandii jest drugą najczęściej znajdowaną w próbkach krwi zmarłych kierowców i motocyklistów substancją psychoaktywną. Pierwszą jest alkohol. Wpływ marihuany na sposób prowadzenia pojazdu nie jest jednak tak dokładnie przebadany jak wpływ alkoholu i ustalenie bezpiecznych granic jest trudniejsze.

Celem spotu jest uwrażliwienie na dwa podstawowe fakty: czas reakcji kierowców po zażyciu narkotyku jest znacznie wolniejszy oraz wyraźnie zmniejsza się zdolność do szybkiego działania w przypadku nieoczekiwanych sytuacji. Kampania ma przyczynić się do ograniczenia problemu kierowców pod wpływem narkotyków, zminimalizować ilość wypadków, a co za tym idzie liczbę ofiar śmiertelnych oraz poszkodowanych w kolizjach spowodowanych przez odurzonych kierowców.

Martyna Kasprzak



Nazwa kampanii:
Shopkeepers. Drug Driving
Czas:
2013.8.18
Nadawca:
Agencja Transportu Nowej Zelandii; Safer Journeys
Media:
Telewizja, spoty w kinach, internet
Wykonawca:
Agency Clemenger BBDO Wellington & OMD Wellington
Adresaci:
Kierowcy, zwłaszcza 30-40 letni
Hasło kampani:
Drug Driving. Is it really that safe? (Jazda pod wpływem narkotyków. Czy to naprawdę takie bezpieczne?)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek