W jaki sposób pandemia zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe
Marka Kamis i Banki Żywności przeprowadziły badanie konsumenckie w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”.
Jak wynika z danych, epidemia Covid-19 spowodowała zmiany w naszych zwyczajach zakupowych, a my wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Na popularności zyskała idea Zero Waste. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.
Więcej informacji oraz podsumowanie badania w formie graficznej znajduje się poniżej:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2021
Jesz? Nie jedź!
-
13.01.2021
„Brzydkie” buraki w Lidlu
-
07.01.2021
W Warszawie powstał ekomural NUTRIDOME oczyszczający powietrze
-
05.01.2021
Jedenaste: Nie produkuj śmieci – finał 21. konkursu Galerii Plakatu AMS
-
05.01.2021
43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju
-
05.01.2021
Trwa nabór do do 19. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”