Według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (Food and Agriculture Organization of the United Nations / FAO) około 30% żywności produkowanej na świecie jest marnowane.
Znaczna część odpadów generowana jest w gospodarstwach domowych — żywność włożona do lodówki, tam pozostawiona, często odkrywana jest ponownie, gdy nadaje się już tylko do wyrzucenia. Odzwierciedla to niepokojący trend: brak planowania i organizacji prowadzi do utraty nietrwałych produktów, zanim zostaną zjedzone.
Meksykańska Sieć Banków Żywności (BAMX) poprzez swoją inicjatywę Pacto por la Comida działa na rzecz walki z marnotrawieniem żywności. Z ich inicjatywy powstała bardzo prosta i przejmująca kampania społeczna, w której położoną „na plecach” lodówkę przyrównano do otwartej trumny. Jak podkreślają twórcy kampanii: Każda mała zmiana ma znaczenie. Zacznij od sprawdzenia lodówki.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi