Być może Quentin Tarantino nigdy o tym nie pomyślał, ale gdyby bohaterowie jego filmów zamiast ucinać sobie kończyny samurajskimi mieczami zostali honorowymi dawcami krwi, uzdrowiłoby to system krwiodawstwa małego państwa. Raczej mniejszego niż Brazylia, ale to właśnie kreatywni z kraju samby wpadli na pomysł by pomóc w mobilizacji społeczeństwa do oddawania krwi za pomocą krwawego kadru z „Kill Billa”, a także dwóch innych filmów, podczas których krew leje się hektolitrami – „Piły” i „Szeregowca Ryana”.
Ideę by pokazać jak dużo krwi jest w telewizji, a jak mało tam gdzie jest naprawdę potrzebna – w bankach krwi, brazylijska agencja Bronx w lipcu 2009 roku postanowiła potraktować bardzo dosłownie. Na potrzeby realizowanej przez organizację Santa Casa de Curitiba kampanii „Blood on TV” przygotowała 3 kreacje prasowe.
Ociekające krwią kadry z filmów zestawia z hasłem reklamowym „It’s getting easier to see blond on TV. But it’s getting harder to see it in the blond banks” (Coraz prościej jest zobaczyć krew w telewizji, ale coraz trudniej zobaczyć ją w bankach krwi). Pod hasłem znalazło się także miejsce na napisany małym druczkiem apel o przyłączenie się do akcji.
Przyciąga uwagę. Fanom gatunku za pewne się podoba, rodzicom małych dzieci już mniej. Może przemyca komunikat, że krwi w bankach krwi nie ma. Ci, co lubią czytać małe druki, dowiedzą się, że mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Tylko w zasadzie, dlaczego mieliby to robić? Bo lubią „Piłę” albo filmy Quentina Tarantino?
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka