logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Vattenfall obserwuje ptaki
19.03.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Vattenfall obserwuje ptaki



Już po raz trzeci miłośnicy przyrody mogą wziąć udział w europejskiej akcji obserwacyjnej Spring Alive!, w ramach której wypatrują ptasich posłańców wiosny. Patronat nad akcją objęła firma Vattenfall.

Akcja rozpoczęła się 1 marca br. W Polsce koordynuje ją Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków. Na stronie www.springalive.net sympatycy ptaków w 29 krajach mogą rejestrować w europejskiej bazie danych swoje pierwsze tegoroczne obserwacje bociana białego, jaskółki dymówki, jerzyka i kukułki. Na podstawie zamieszczanych informacji aktualizowana jest mapa przylotów ptaków w całej Europie.

W 2007 r. na podstawie danych zebranych od 8.500 osób uzyskano ciekawy obraz zmian w terminach ptasich wędrówek.

Na autorów najciekawszych obserwacji czekają nagrody w postaci znaczków z wizerunkami ptasich posłańców wiosny. Wyróżnione obserwacje będą zamieszczane na stronie Spring Alive oraz w magazynie „Ptaki” Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków.

Konkurs dla szkół
Trzy szkoły, które nadeślą najwięcej obserwacji ptasich posłańców wiosny otrzymają lunety do prowadzenia obserwacji (lunety Opticron Piccolo o średnicy obiektywu 60 mm). Nagrody książkowe zostaną rozlosowane wśród dzieci, które zobaczą lub usłyszą wszystkich czterech posłańców wiosny oraz zarejestrują swoje obserwacje.

Strona Spring Alive jest poświęcona wyłącznie czterem gatunkom posłańców wiosny, typowym dla całej Europy. Jednak i inne gatunki ptaków, można zarejestrować – w AwiBazie prowadzonej przez Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków.

Vattenfall opiekuje się bocianimi gniazdami na Śląsku. Osoby zainteresowane życiem tych ptaków mogą śledzić od 15. marca losy Tymka i Lotki na stronie http://www.vattenfall.pl/bocian. Na stronie firmy zamieszczone są także informacje o zwyczajach bocianów.
opr. m.czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek