Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
Średnio spędzamy przed ekranami 4 godziny dziennie. Zmieniła się także definicja wypoczynku. Dziś robimy to z telefonem w dłoni, przechodząc od oglądania jednego wideo do drugiego. Ten niepokojący trend postanowił wykorzystać w swojej reklamie KitKat. Marka znana jest ze swojego kultowego hasła „Czas na przerwę, czas na KitKat”. Nowa kampania nawiązuje do niego w ironiczny sposób stawiając widza przed niewygodną prawdą. Czy skrollując naprawdę odpoczywasz?
Czasem proste pomysły są najlepsze. W kampanii „Phone Break” smartfon został zastąpiony przez… baton KitKat. Na przystankach, w kolejkach i kawiarniach – wszędzie tam, gdzie z przyzwyczajenia sięgamy po telefon – ekran zastąpiony został przez czekoladowy wafelek. To subtelny, ale celny komentarz do tego, jak bardzo uzależniliśmy się od stałego kontaktu z internetem. KitKat trafia tym w samo sedno – czy naprawdę odpoczywamy, scrollując bez końca?
Pomysł okazał się na tyle trafny, że kampania stworzona przez czeski oddział agencji VML zdobyła Grand Prix na festiwalu Cannes Lions 2025 w kategorii Outdoor. To pierwszy raz, gdy Czechy zdobywają to prestiżowe wyróżnienie. Coraz więcej badań potwierdza, że oderwanie się od sieci poprawia samopoczucie, zdrowie psychiczne i koncentrację. KitKat swoją kampanią przypomniał o tym, że czas na prawdziwą przerwę.
oprac. Karolina Sendal
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni