logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
23.06.2025
Tematy: Kampanie, Czechy, Problemy społeczne, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat



Średnio spędzamy przed ekranami 4 godziny dziennie. Zmieniła się także definicja wypoczynku. Dziś robimy to z telefonem w dłoni, przechodząc od oglądania jednego wideo do drugiego. Ten niepokojący trend postanowił wykorzystać w swojej reklamie KitKat. Marka znana jest ze swojego kultowego hasła „Czas na przerwę, czas na KitKat”. Nowa kampania nawiązuje do niego w ironiczny sposób stawiając widza przed niewygodną prawdą. Czy skrollując naprawdę odpoczywasz? 

Czasem proste pomysły są najlepsze. W kampanii „Phone Break” smartfon został zastąpiony przez… baton KitKat. Na przystankach, w kolejkach i kawiarniach – wszędzie tam, gdzie z przyzwyczajenia sięgamy po telefon – ekran zastąpiony został przez czekoladowy wafelek. To subtelny, ale celny komentarz do tego, jak bardzo uzależniliśmy się od stałego kontaktu z internetem. KitKat trafia tym w samo sedno – czy naprawdę odpoczywamy, scrollując bez końca? 

Pomysł okazał się na tyle trafny, że kampania stworzona przez czeski oddział agencji VML zdobyła Grand Prix na festiwalu Cannes Lions 2025 w kategorii Outdoor. To pierwszy raz, gdy Czechy zdobywają to prestiżowe wyróżnienie. Coraz więcej badań potwierdza, że oderwanie się od sieci poprawia samopoczucie, zdrowie psychiczne i koncentrację. KitKat swoją kampanią przypomniał o tym, że czas na prawdziwą przerwę.

oprac. Karolina Sendal

uzależnienia zdrowie psychiczne problemowe używanie Internetu odpoczynek samopoczucie relaks KitKat uzależnienie od ekranów przerwa


Nazwa kampanii:
Phone Break
Czas:
2025.4
Wykonawca:
VML Czechy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek