logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Uwolnić Leopardy!
17.07.2023
Tematy: Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Ukraina, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie polityczne, Obronność i bezpieczeństwo

Uwolnić Leopardy!



Leopard 2 – niemiecki czołg podstawowy a zarazem pierwszy czołg III generacji – to obecnie jeden z najbardziej pożądanych sprzętów pancernych na wojnie rosyjsko-ukraińskiej. Władze niemieckie jednak wyjątkowo długo zwlekały z decyzją przekazania ich Ukrainie. By wywrzeć nacisk – ale w wyjątkowo miękki, a wręcz mięciutki sposób – ukraińskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych zainicjowało niebanalną kampanię, która następnie przekształciła się w ogólnonarodowy flash mob.

W największym skrócie akcja #FreeTheLeopards polegała na tym, by na nowo wylansować wzór „w panterkę” (leopard to po polsku pantera), spopularyzować ubrania z tym printem, a następnie zachęcić użytkowników social mediów, by ci fotografowali się w nich, zaś zdjęcia – opatrzone hashtagiem #FreeTheLeopards – przesyłali na specjalnie przeznaczony fanpage na Instagramie (patrz niżej):

Akcja okazała się bezprzykładnym sukcesem. Szacuje się, że film zrealizowany dla @ukraine.ua, został obejrzany przez około 3,5 miliona odbiorców.

A Leopardy finalnie zostały przekazane Siłom Zbrojnym Ukrainy. W czerwcu 2023 roku bliżej nieokreślona liczba czołgów tego typu została użyta na froncie w okolicach Zaporoża.

moda film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna social media Ukraina broń kampanie polityczne obronność i bezpieczeństwo digital integrated Instagram pomoc wojskowa militaria czołg flash mob content


Nazwa kampanii:
LEOPARDS FOR UKRAINE
Czas:
2023.1
Nadawca:
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine
Media:
integrated (content, film, digital)
Wykonawca:
Bickerstaff • BRAND UKRAINE NGO, Ukraine
Hasło kampani:
#FreeTheLeopards





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek