Uwięzieni przez pieniądze
Klienci centrum handlowego mogli za pomocą swoich datków stworzyć kraty, które zamykały się za sprawcami przemocy domowej.
W jednej z brazylijskich galerii handlowych ustawiono makiety ze zdjęciem mężczyzny podnoszącego rękę lub trzymającego pasek, którego postawa jednoznacznie wskazywała na to, że stosuje on przemoc – sugeruje to również napis: „Your donation could save a woman from domestic violence. Contribute to Movimento de Mulheres and join this cause.” ("Twój datek może uratować kobietę przed przemocą domową. Wesprzyj Ruch Kobiet i przyłącz się do tej akcji"). Z przodu ustawiono przezroczyste rurki pełniące rolę skarbonek, które po zapełnieniu monetami imitowały kratki, przez co wydawało się, że mężczyzna ze zdjęcia znalazł się w więzieniu.
Akcja ta została sfilmowana i opublikowana w internecie, gdzie uzyskała duży odzew w mediach społecznościowych. Relacja początkowo przedstawia fakty dotyczące istnienia problemu stosowania domowej przemocy wobec kobiet w Brazylii. Dramatyzmu dodaje nie tylko kadr pokazujący twarz mężczyzny w czarno-białej tonacji, ale także muzyka i głos narratora przerywane przez krótkie kadry z napisami. Następnie pokazano przygotowania do akcji i to, jak duży odzew miała wśród przechodniów.
Kampanię stworzyła brazylijska agencja Binder dla Movimento de Mulheres – organizacji zajmującej się walką o prawa kobiet i dyskryminacji wynikającej z płci, rasy, pochodzenia. Głównym celem twórców było uświadomienie nie tylko samego problemu przemocy domowej, ale także tego, jak wiele może uczynić ofiarowanie choćby drobnej sumy. Jest to ciekawy pomysł na poruszenie problemu, który w Brazylii dotyka wiele kobiet. Realizacja pomysłu nawiązuje również do milczenia ofiar – nikt nie zachęcał bezpośrednio ludzi do wsparcia akcji. Mimo tego zakończyła się ona sukcesem.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem