Używanie telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem nie ogranicza się dziś tylko do pisania SMS-ów i rozmów. Jak zauważył rząd brazylijskiego stanu Bahia w akcji „Sign” („Znak”), stałe połączenie z siecią za pośrednictwem smartfona jest kolejnym dystraktorem, który przenosi kierowcę z drogi realnej w świat wirtualny, utrudniając bezpieczną jazdę.
Badania Opinion Research Corporation International wykazały, że w Brazylii co 22 minuty ktoś umiera na drodze. Wypadki samochodowe są drugim największym problemem w kraju, zaraz po niedożywieniu. Do większości z nich dochodzi po spożyciu alkoholu przez kierowcę oraz w wyniku korzystania z telefonu.
Agencje reklamowe prześcigają się w oryginalnych akcjach mających uzmysłowić Brazylijczykom niebezpieczeństwo – od kampanii printowych po akcje ambientowe.
Za przygotowanie plakatów kampanii Sign odpowiada agencja reklamowa Leiaute Propaganda z Salvadoru. Kreacji towarzyszy hasło “When you driving, be driving” („Podczas jazdy, prowadź”).
Małgorzata Szwarc
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
09.01.2023
Posiniaczone statystyki
-
05.01.2023
Zabójcy mimo woli