Używanie telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem nie ogranicza się dziś tylko do pisania SMS-ów i rozmów. Jak zauważył rząd brazylijskiego stanu Bahia w akcji „Sign” („Znak”), stałe połączenie z siecią za pośrednictwem smartfona jest kolejnym dystraktorem, który przenosi kierowcę z drogi realnej w świat wirtualny, utrudniając bezpieczną jazdę.
Badania Opinion Research Corporation International wykazały, że w Brazylii co 22 minuty ktoś umiera na drodze. Wypadki samochodowe są drugim największym problemem w kraju, zaraz po niedożywieniu. Do większości z nich dochodzi po spożyciu alkoholu przez kierowcę oraz w wyniku korzystania z telefonu.
Agencje reklamowe prześcigają się w oryginalnych akcjach mających uzmysłowić Brazylijczykom niebezpieczeństwo – od kampanii printowych po akcje ambientowe.
Za przygotowanie plakatów kampanii Sign odpowiada agencja reklamowa Leiaute Propaganda z Salvadoru. Kreacji towarzyszy hasło “When you driving, be driving” („Podczas jazdy, prowadź”).
Małgorzata Szwarc
zobacz także
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…
-
21.10.2025Kreacje / printy
Odłączeni
-
21.10.2025Kreacje / printy
Kula śniegowa



