Używanie telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem nie ogranicza się dziś tylko do pisania SMS-ów i rozmów. Jak zauważył rząd brazylijskiego stanu Bahia w akcji „Sign” („Znak”), stałe połączenie z siecią za pośrednictwem smartfona jest kolejnym dystraktorem, który przenosi kierowcę z drogi realnej w świat wirtualny, utrudniając bezpieczną jazdę.
Badania Opinion Research Corporation International wykazały, że w Brazylii co 22 minuty ktoś umiera na drodze. Wypadki samochodowe są drugim największym problemem w kraju, zaraz po niedożywieniu. Do większości z nich dochodzi po spożyciu alkoholu przez kierowcę oraz w wyniku korzystania z telefonu.
Agencje reklamowe prześcigają się w oryginalnych akcjach mających uzmysłowić Brazylijczykom niebezpieczeństwo – od kampanii printowych po akcje ambientowe.
Za przygotowanie plakatów kampanii Sign odpowiada agencja reklamowa Leiaute Propaganda z Salvadoru. Kreacji towarzyszy hasło “When you driving, be driving” („Podczas jazdy, prowadź”).
Małgorzata Szwarc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy