Utrata wszystkiego
Czarne plakaty z białymi ledwo widocznymi nitkami drzewa genealogicznego, a pośrodku tylko jeden człowiek. Straszy mężczyzna ze schyloną głową na pierwszym, na drugim – siwa kobieta siedząca skulona na podłodze. To reklamy kampanii Corporación Alzheimer, członka Miembro Oficial de Alzheimer’s Disease Intrernational, przeprowadzonej w 2008 roku w Chile. Twórcy kampania pod hasłem „Cuando olvidas todo, pierdes todo” („Kiedy wszystko zapominasz, tracisz wszystko”) pokazują samotność i bezradność ofiar choroby.
Choroba Alzheimera polega na zaburzeniu funkcjonowania mózgu. Na świecie choruje na nią około 30 milionów osób i jest zarazem najczęstszą przyczyną występowania otępienia u osób powyżej 65 roku życia. Jej objawy to m.in. zaburzenia pamięci (zapominanie wydarzeń i twarzy bliskich osób), nieumiejętność rozpoznawania i nazywania poszczególnych przedmiotów. Celem Corporación Alzheimer jest uświadomienie i pokazanie zdrowym ludziom, czym jest ta choroba i zwrócenie uwagi na problem, który dotyka coraz większej ilości starszych osób. Chilijskie Stowarzyszenie na Rzecz Choroby Alzeimera ma w swoim logo dwie białe postaci trzymające się za ręce, będące symbolem pomocy i kontaktu z osobami, dotkniętymi tym schorzeniem.
Reklamy zdobyły platynę w kategorii Festival Gráfica w podkategorii Bien Público na podczas 9. edycji Festiwalu Reklamy w Chile (Festival de Publicidad Achap)
J. Mentel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala