logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Chiny, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
   ──────  17.03.2021

Unilever i Alibaba wprowadzają inteligentne maszyny do sortowania plastiku



Unilever, właściciel m.in. marek takich jak: Dove, Domestos, czy Cif, wraz z potentatem e-commerce, Alibaba Group, stworzył innowacyjne narzędzie do sortowania plastiku, oparte na sztucznej inteligencji. W dwóch największych chińskich miastach zainstalowano maszyny do recyklingu, które automatycznie identyfikują i sortują plastikowe opakowania. Celem inicjatywy, realizowanej w ramach programu Waste-Free World, jest przyspieszenie powrotu tworzyw sztucznych do gospodarki o obiegu zamkniętym i pomoc w budowie systemu recyklingu wysokiej jakości plastiku.

W 20 biurach i miejscach przestrzeni publicznej w dwóch największych miastach w Chinach: Szanghaju i Hangzhou zainstalowano maszyny, wyposażone w technologię opartą na sztucznej inteligencji. Identyfikuje ona różne rodzaje plastikowych butelek, odpowiednio je sortuje, przechowuje i przyspiesza tempo procesu recyklingu, by surowiec mógł zostać ponownie użyty. Jedynym zadaniem konsumenta jest użycie specjalnej aplikacji, zaprojektowanej przez Alibaba Group, która skanuje kod QR i uruchamia maszynę, po czym włożenie opakowania do pojemnika.

Inicjatywa Unilever i Alibaba to także korzyść dla klientów – użytkownicy korzystający z maszyn za każdą wrzuconą butelkę otrzymują kupony Unilever. Zbierają także punkty w aplikacji „Alipay Ant Forest”, dzięki którym wspierana jest opieka nad terenami chronionymi. Od 2016 roku punkty zebrane przez klientów w ramach programu pomogły zasadzić 200 milionów drzew na terenach narażonych na suszę w Chinach.

O tym, jak w praktyce wygląda obsługa inteligentnej maszyny do recyklingu można się dowiedzieć, oglądając poniższy filmik:



Nazwa wydarzenia:
Unilever i Alibaba Group wprowadzają inteligentne maszyny do sortowania plastiku
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
Kraje:
Chiny
Nadawca:
Unilever i Alibaba Group





polecamy ─── 27.01.2021

Covidman i… inne niebezpieczeństwa


Pandemia Covid-19 nie tylko gruntownie przeorała nasze dotychczasowe życie, ale również zdominowała kampanie społeczne na całym świecie. W...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.04.2021

    Nie tylko mężczyźni zasługują na pomniki


  • 16.04.2021

    Największy w Polsce raport praktyk CSR już opublikowany!


  • 15.04.2021

    Marka Cheetos planuje napełnić milion misek dla zwierząt ze schronisk


  • 15.04.2021

    Natura z plastiku


  • 14.04.2021

    …because the Baker hired Simone…


  • 14.04.2021

    Nie musisz mówić, by usłyszano twój głos


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek