logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Unia Europejska ma sens – kampania dla tych, którzy zwątpili
27.08.2012
Tematy: Kampanie, Niemcy, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie

Unia Europejska ma sens – kampania dla tych, którzy zwątpili

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Niemcy przekonują sceptyków, że Unia Europejska ma sens. W czasach kryzysu finansowego i poważnych problemów, jakim muszą stawić czoła państwa strefy Euro rośnie sceptycyzm wobec całego projektu integracji europejskiej. Według twórców kampanii, zapominalskim trzeba przypomnieć o tym, jak dużo zawdzięczają Unii Europejskiej.

Jedenaście fundacji współpracujących w ramach inicjatywy „Die Engagierten Europäer” (Zaangażowani Europejczycy) zdecydowało się na odważny w obecnej sytuacji politycznej krok – rozpoczęło kampanię „Ich will Europa” (Chcę Europy) pod hasłem „Erfahren Sie, warum Europa gut für uns ist” (Proszę się przekonać, dlaczego Europa jest dla nas dobra).

Patronat honorowy nad kampanią objął prezydent Niemiec Joachim Gauck, kampanię wspiera również Angela Merkel. Organizatorom udało się przekonać do udziału w akcji około trzydziestu znanych  polityków, sportowców, artystów – jak Günthera Verheugena, Komisarza do Spraw Rozszerzenia Unii w komisji Romano Prodiego czy Ivy Quianoo, berlinkę ghanijskiego pochodzenia, która wygrała pierwsza edycję „Voice of Germany”.

Głównym założeniem kampanii było stworzenie forum wymiany myśli i pobudzenie publicznej debaty na temat UE. Aby je zrealizować przygotowano stronę www.ich-will-europa-de, na której każdy może napisać dlaczego chce, aby projekt zjednoczonej Europy był kontynuowany. Wypowiedzi zwolenników, zorganizowane na wzór portali społecznościowych (lub TED), są głównym elementem perswazyjnym strony. Idee kampanie mają być propagowane również poprzez Facebooka, Twittera i YouTube.

Kampanii towarzyszą spoty przeznaczone do emisji w telewizji i internecie, w których znani i nieznani obywatele Unii opowiadają o tym, jak Europa zmieniła ich życie – na lepsze rzecz jasna.

„Ich will Europa” spotkała się także z krytyką użytkowników popularnych portali społecznościowych, którzy pisali, że kampania nie może zmienić tego, co jest największą bolączka UE, czyli braku demokratycznej legitymizacji i przejrzystości funkcjonowania instytucji.
Aleksandra Janowska



Nazwa kampanii:
Ich will Europa
Czas:
2012.8.23
Nadawca:
Die Engagierten Europäer (Allianz Kulturstiftung, Bertelsmann Stiftung, BMW Stiftung Herbert Quandt, Robert Bosch Stiftung, Hertie Foundation, Ernst Schering Foundation, Schwarzkopf Foundation "Young Europe",
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Blumberry Berlin
Adresaci:
Obywatele Unii Europejskiej
Hasło kampani:
Erfahren Się, warum Europa gut für uns ist (Proszę się przekonać, dlaczego Europa jest dla nas dobra)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek