Pan Władysław – uliczny skrzypek z Katowic, stał się głównym bohaterem dokumentu zrealizowanego przez nowojorską agencję Variable, która to na swoim koncie ma współpracę z takimi markami jak Coca Cola czy Nike.
Władysław Tomczyk to postać dobrze znana mieszkańcom Katowic, jak i wszelkim przejezdnym, którzy występy tego ulicznego muzyka mogą podziwiać w stałym punkcie miasta, a więc pod wiaduktem kolejowym, koło jednego z kin. Skrzypka spośród innych grajków wyróżnia nieodłączny atrybut jakim jest kasa fiskalna. Każda osoba, która oferuje pieniądze za występ w zamian otrzymuje paragon. Pan Władysław z powagą podchodzi do swego zajęcia, wszelkie dochody rozlicza, płaci podatki i odprowadza ZUS, być może to nawyki pozostałe po wielu latach prowadzenia własnego sklepu, jednak jak sam mówi: Wiele w swoim życiu przeżyłem, nigdy się nie poddawałem. To są moi słuchacze. To jest moja scena. To jest moje życie.
Projekt, stworzony przez agencję Variable, narodził się w przypadkowej rozmowie z mężczyzną i przekształcił się w krótki dokument. 3 dni spędzone z panem Władysławem odkrywają jego prostą, lecz intrygującą filozofię życia, która bazuje na akceptacji siebie i wykorzystaniu wrodzonych zdolności danej osoby. Jak podkreślają twórcy, zadowolenie, które płynie z takiej formy samorealizacji przewyższa wszelkie formy aprobaty społecznej. Krótki dokument, oprócz porcji widoków śląskich miast i miasteczek, niesie ze sobą dużą dawkę inspiracji.
Ewa Zasada
Nazwa projektu: A reflection
Zasięg: Stany Zjednoczone
Autor: Variable (USA)
Data: 01/2013
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
26.05.2024
Co za różnica? Ty
-
25.05.2024
Ikea zmienia narrację