Uliczne manekiny
Na ławkach w parkach, przy płotach i w innych miejscach w przestrzeni publicznej posadzono manekiny. W ich czołach wycięto otwór jak w skarbonkach. Plastikowe postacie zaopatrzono także w kartonowe tabliczki z informacją "I need money for homeless families of Amsterdam" ("Potrzebuję pieniędzy dla bezdomnych rodzin z Amsterdamu").
Akcja porusza dotkliwy dla Amsterdamu problemu ludzi nie mających dachu nad głową. Mieszkańcy miasta przywykli do widoku osób bezdomnych na ulicach. W tym przypadku żywe osoby zostały zastąpione manekinami, co przywodzi na myśl porównanie bezdomnych do stałego wystroju miasta, elementu scenografii, jakim w witrynach sklepowych są manekiny. Jest to mocne porównanie, które pozwala uświadomić nie tylko problem bezdomności, ale również bierność ludzi przechodzących obojętnie obok takich osób. Zastosowano tutaj element gry na emocjach i zaskoczenie, kiedy okazuje się, że manekin nie jest prawdziwym bezdomnym. O skuteczności kampanii świadczą też datki, jakie zebrano w manekinowych skarbonkach.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem