Udane wakacje narkomanów
Wspomnienia młodego mężczyzny z wakacji: przedawkował, trafił do szpitala, a jego kumpel do więzienia. A jak bawiła się Katrine? Cóż, Katrine leży w kostnicy. Było naprawdę „świetnie”. Uczestnicy spotkania zwijają się ze śmiechu. Ze stanu konsternacji, widza wyrywa komunikat: „Vous trouvez ça absurde? Nous aussi. Nous pouvons vous aider” ("Czy jest to dla Ciebie absurdalne? Dla nas także. Możemy pomóc").
Spot „Vacance”, emitowany od 3 stycznia w paśmie prime-time, we wszytkach dużych francuskich kanałach telewizyjnych (m.in. TF1, Eurosport, M6, CANAL+), był jednym z elementów pierwszej kampanii wizerunkowej Anonimowych Narkomanów we Francji. Celem akcji jest upowszechnienie działalności stowarzyszenia AN i jego zaistnienie w świadomości potencjalnych zainteresowanych. Kampania miała przede wszystkim charakter crossmediowy. Oprócz telewizji, wykorzystywała takie platformy komunikacji jak radio, prasa i internet. W głównych stacjach radiowych emitowano dwa spoty stowarzyszenia, koncentrujące się na promocji tzw. „zielonego numeru”, czyli bezpłatnego telefonu zaufania dla osób uzależnionych, pragnących wyjść z nałogu i poszukujących pomocy. Ponadto w czołowych tytułach prasy francuskiej (m.in. Libération, Le Figaro, La Monde) i na wielu portalach pojawiły się reklamy organizacji, zachęcające do odwiedzenia jej strony internetowej lub skorzystania ze wspomnianego „zielonego numeru”.
Twórcy spotu, zdecydowali się na silny przekaz, mający podkreślić dramatyczne konsekwencje brania narkotyków. Pomijając kontrowersyjne dla niektórych poczucie humoru, cel organizacji został osiągnięty. Stowarzyszenie skutecznie obwieściło swoje istnienie Francuzom. Liczba odwiedzin jego strony internetowej wzrosła z 200 do 18.000 dziennie podczas trwania kampanii.
Stowarzyszenie Narcotiques Anonymes France jest oddziałem międzynarodowej wspólnoty zdrowiejących narkomanów Narcotics Anonymous, organizującej prawie 60.000 cotygodniowych spotkań w 130 krajach. Program działania organizacji jest wzorowany na programie Anonimowych Alkoholików. Opiera się na zasadach 12 Kroków i 12 Tradycji, a członkowie wspólnoty spotykają się na regularnych mityngach w celu wzajemnego wspierania się w zachowaniu całkowitej abstynencji od wszystkich rodzajów używek, włącznie z alkoholem. Stowarzyszenie jest w całości finansowane z dobrowolnych darowizn osób uczestniczących w mityngach.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem