Dzieci, które nie mają prawa głosu, cicho szepczą. Można je jednak usłyszeć dzięki innym dzieciom. Wszystkie opowiadają tę samą historię.
Kampanię „Every child has right to….” („Każde dziecko ma prawo do…. ”), na zlecenie holenderskiego rządu, przygotowało Biuro Rzecznika Praw Dziecka oraz agencja Lemon Scented Tea.
Kampanijne kreacje prezentują cztery autentyczne historie dzieci mieszkających w Holandii. Poszczególne spoty połączone są motywem ucieczki, osaczenia, zamknięcia oraz budzącymi grozę i współczucie szeptami ofiar. Celowym zabiegiem twórców kampanii było wykorzystanie fraz wyjętych z wypowiedzi prawdziwych bohaterów spotów.
Sander, po rozwodzie rodziców, wbrew swojej woli, nie mógł zamieszkać z ojcem. Annę usuwano z kolejnych szkół jako „trudnego ucznia”, ponieważ choruje na cukrzycę. Dave doświadcza przemocy fizycznej i psychicznej z powodu orientacji homoseksualnej. Maria, córka uchodźców z Armenii, choć wychowała się w Holandii, nie może dostać karty stałego pobytu, żyje więc w strachu przed deportacją.
W ramach kampanii oprócz filmów przygotowano także cztery grafiki. Każda z nich jest mozaiką złożoną z fragmentów twarzy bohaterów kampanii tak, by zapewnić im anonimowość. Kreacje opatrzone są hasłami nawiązującymi do historii konkretnego bohatera.
N.Ożegalska – Łukasik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem