logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Uchodźcy toną
30.06.2008
Tematy: Kampanie, Niemcy, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Uchodźcy toną



Co roku tysiące uchodźców tonie, dusi się lub umiera z wycieńczenia na granicach krajów europejskich. Szanujmy prawa człowieka – chrońmy uchodźców to hasło kampanii społecznej zorganizowanej przez organizację ProAsyl. Jej celem jest zatrzymanie fali śmierci tysięcy uchodźców, którzy giną w poszukiwaniu godnego życia. Aby uciec od przemocy, prześladowań i nieludzkich warunków życia decydują się na transport przepełnionymi łódkami czy ukrywanie się w ciężarówkach. Nierzadkie są przypadki śmierci na skutek utonięcia lub uduszenia. Wielu z nich umiera z wycieńczenia.

Liczba utonięć uchodźców sprawiła, że Morze Śródziemne i zachodnie wybrzeże Afryki są określane masowymi miejscami pochówku. Niemcy i inne kraje Unii Europejskiej postanowiły wyrazić swój protest przeciwko śmierci tysięcy uchodźców na granicach europejskich.

Jedna z bardziej niecodziennych akcji została przeprowadzona pod koniec czerwca właśnie w Niemczech. W ramach Dnia Uchodźcy we Frankfurcie nad Mennem na powierzchni wody dryfowały dziesiątki ciał. Wszystkie pływały twarzą w dół. W ten sposób niemiecki oddział ProAsyl namawiał Niemców do pomagania uchodźcom, którzy przybywają do ich kraju.

Postulaty organizacji są następujące:
– zapobieganie śmierci uchodźców na granicach UE.
– bezwzględna ochrona życia ludzkiego, trzeba pomóc tym, którzy toną na naszych oczach.
– ochrona uchodźców. Należy zagwarantować dostęp do godnych procedur azylowych na terenie Europy. Warunkiem koniecznym jest przestrzeganie Konwencji Genewskiej Dotyczącej Statusu Uchodźców oraz Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.

Na stronie organizacji www.stoppt-das-sterben.eu można podpisać apel o zaprzestanie procederu łamania praw człowieka oraz uzyskać więcej informacji na temat statusu uchodźców.
J. Hejman



Nazwa kampanii:
Stoppt das Sterben! / Stop the deathtrap!
Czas:
2008.6.1 - 2008.12.31
Nadawca:
Pro Asyl
Media:
Ambient, plakaty, ulotki, internet
Adresaci:
Niemcy i pozostali obywatele Unii Europejskiej
Hasło kampani:
Respect Human Rights – Protect Refugees





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek