Centrum Pomocy Prawnej im. Haliny Nieć we współpracy z Urzędem do Spraw Cudzoziemców rozpoczęło realizację drugiego etapu kampanii informacyjnej na temat przemocy seksualnej i przemocy ze względu na płeć. Kampania jest realizowana w 8 ośrodkach dla osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy, objętych projektem „Daj im szansę! – Wsparcie prawne i informacyjne osób szczególnej troski poszukujących ochrony w Polsce i przeciwdziałanie przemocy seksualnej i ze względu na płeć w ośrodkach dla osób ubiegających się o status uchodźcy”, dofinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców i Budżetu Państwa.
Kampania ma na celu poinformowanie mieszkańców ośrodków czym jest przemoc seksualna i przemoc ze względu na płeć (w tym przemoc domowa), jak również uświadomienie im, że pewne zachowania, których doświadczają lub których są świadkami mają znamiona przestępstw i są czynami karalnymi w Polsce – oraz, że ich ofiary mają prawo do pomocy. Kampania została oparta o przystępne środki przekazu: plakaty, ulotki informacyjne oraz kalendarze – informatory, które zostaną rozdystrybuowane w ośrodkach.
Centrum Pomocy Prawnej rozpoczęło również kampanię informacyjną na temat dobrowolnych i przymusowych powrotów do krajów pochodzenia. Kampania realizowana w ramach projektu „Bezpieczny powrót – pomoc prawna i monitoring przestrzegania praw człowieka w ramach powrotów obywateli państw trzecich do krajów pochodzenia” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Powrotów Imigrantów oraz budżetu Państwa, skierowana jest do obywateli państw trzecich przebywających przede wszystkim w strzeżonych ośrodkach dla cudzoziemców. Kampania ma na celu dostarczenie cudzoziemcom informacji o zasadach dobrowolnego powrotu, jak również o zasadach powrotów przymusowych oraz o dostępności bezpłatnej informacji i pomocy prawnej świadczonej przez Centrum Pomocy Prawnej im. Haliny Nieć. Akcja informacyjna dotyczy również celów i zasad prowadzonego w ramach projektu monitoringu działań związanych z wykonywaniem decyzji o zobowiązaniu do powrotu oraz zasad objęcia monitoringiem, w szczególności w trakcie operacji powrotowej. Kampania informacyjna obejmuje broszury informacyjne i plakaty w języku angielskim i rosyjskim, oraz prowadzenie strony internetowej Centrum.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry