logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Holandia, Pomoc rozwojowa
   ──────  20.03.2009

Ubrania z drugiej ręki ratują trzeci świat

Your browser does not support the video tag.


Nawet organizacje społeczne, nadawcy moralnych komunikatów, mogą budzić wątpliwości, ale też realizować ciekawe kampanie. Jedna z ostatnio realizowanych holenderskich kampanii przypomina o wciąż aktualnych problemach, nękających mieszkańców tzw. Trzeciego Świata. Jej inicjatorem jest organizacja Humana, zajmująca się pomocą najbiedniejszym krajom świata w zakresie edukacji, zdrowia i ogólnego rozwoju ekonomicznego.

Dochód ze sprzedaży używanych ubrań, gromadzonych przez organizację, przekazywany jest na realizację pomocy krajom najbiedniejszym. Dzięki pozornie bezwartościowym ubraniom możliwa jest poprawa warunków życia osobom najbardziej potrzebującym. Przesłanie kampanii zostało ukazane sugestywnie na plakatach – to właśnie dzięki tym ubraniom ubogie kraje Południa zyskują dostęp do wody pitnej, a mieszkające tam dzieci mają zapewnioną podstawową edukację. Plakaty opatrzone są też głównym hasłem kampanii – „Laat je 2e handskleding de 3e wereld helpen” – „Pozwól twoim używanym ubraniom pomóc krajom Trzeciego Świata”.

Humana, pierwotnie znana pod nazwą Tvind, powstała w 1968 roku z inicjatywy nauczyciela, Mogensa Amdi Petersena. Udało mu się stworzyć wieloagendową organizację zrzeszającą setki wolontariuszy, jednak po kilkudziesięciu latach od założenia Tvind jego drugie oblicze ujrzało światło dzienne – organizacja została oskarżona o wyłudzanie funduszy państwowych oraz nielegalne transfery pieniężne, a także oszustwa podatkowe. Dzisiaj, już po zmianie nazwy, Humana jest posiadaczem ogromnego bogactwa, a jej wpływ na wolontariuszy często przyrównywany jest do wpływu, jaki wywierają sekty.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Laat je 2e handskleding de 3e wereld helpen
Czas:
2009.3.15 - 2009.3.31
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Holandia
Nadawca:
Humana People to People movement
Media:
Internet, plakaty
Wykonawca:
Lowe/Draftfcb
Adresaci:
Mieszkańcy Holandii
Hasło kampani:
Laat je 2e handskleding de 3e wereld helpen





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek