Pewna szwedzka firma odzieżowa postanowiła otworzyć sklep, gdzie będzie sprzedawać spodnie tylko w jednym rozmiarze – zero. Informacje o zamiarach zostały rozesłane do dziennikarzy i blogerów modowych. Ci z wielkim oburzeniem przyjęli pomysł, zgodnie twierdząc, że jest to promowanie chudości. W Internecie pojawiły się tysiące komentarzy – media także podchwyciły temat. Rozgorzała dyskusja o tym, jak moda wpływa na ludzi, m.in. poprzez rozpowszechnianie odzieży w bardzo małych rozmiarach.
Jednak w dniu otwarcia sklepu pojawiła się nowa wiadomość. Akcja okazała się częścią kampanii przeciwko promowaniu przesadnie szczupłej sylwetki i niedowagi. Cztery szwedzkie celebrytki opowiadają w filmie o obsesji mediów na punkcie szczupłości i o dyktowaniu przez nie, jak powinno się wyglądać: „Chude jest dobre, wszystko inne – złe”. Przekonują, że problem nie dotyczy jednostek, ale całego społeczeństwa. Przytaczają dane, że jedna na pięć siedmiolatek chce być chudsza, 80% piętnastolatek nie jest zadowolonych ze swojego wyglądu, a sto tysięcy mieszkańców Szwecji cierpi na zaburzenia jedzenia. Kampania miała na celu wywołanie dyskusji na ten temat.
„Healthy&Free” to stowarzyszenie działające od 30 lat i zajmujące się walką przeciwko zaburzeniom jedzenia. Liczni wolontariusze wspierają chorych, a także prowadzą warsztaty profilaktyczne w szkołach. W trakcie miesięcznej kampanii zarówno liczba członków, jak i wolontariuszy podwyższyła się niemal dwukrotnie, a wpływy z prywatnych dotacji wzrosły o ponad 200%. Zasięg medialny kampanii ocenia się na osiem milionów osób w dziewięciomilionowym kraju.
Agnieszka Kliks-Pudlik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!