Wbrew pozorom słupy reklamowe i budynki ubrane w charakterystyczne czerwone czapki to nie wystawa wielkowymiarowych robótek ręcznych, a element niekonwencjonalnej kampanii outdoorowej, która zagościła na ulicach niemieckich miast na początku tego roku. W ten sposób nawoływała ona Niemców do ograniczenia emisji dwutlenku węglu.
Celem kampanii było uświadomienie odbiorcom, jak istotna jest zależność między emisją CO2 a ogrzewaniem w domu, a co za tym idzie w jaki sposób uczynić swój dom bardziej energooszczędnym. Ta interesująca – zarówno wizualnie, jak i merytorycznie – akcja reklamowa to świetny pomysł na nietypowe wykorzystanie przestrzeni miejskiej do celów reklamowych. Inicjatywa „ubierania” miasta spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony mieszkańców.
Uroczysty początek kampanii miał miejsce na jednej z głównych ulic Berlina – Unter den Linden. Budynki „ubrano” w wełniane czerwone czapki, na których umieszczono napis: „Verheizen Sie Ihr Geld nicht: Ziehen Sie Ihr Haus warm an” („Nie zużywaj pieniędzy na ogrzewanie: Ubierz ciepło swój dom”).
Patronat nad kampanią objęło Niemieckie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast (BMVBS).
4 miliardy euro to suma, jaką niemiecki rząd planuje przeznaczyć na program redukcji emisji dwutlenku węgla z ogrzewania budynków w latach 2006-2009.
J. Hejman
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu