Wbrew pozorom słupy reklamowe i budynki ubrane w charakterystyczne czerwone czapki to nie wystawa wielkowymiarowych robótek ręcznych, a element niekonwencjonalnej kampanii outdoorowej, która zagościła na ulicach niemieckich miast na początku tego roku. W ten sposób nawoływała ona Niemców do ograniczenia emisji dwutlenku węglu.
Celem kampanii było uświadomienie odbiorcom, jak istotna jest zależność między emisją CO2 a ogrzewaniem w domu, a co za tym idzie w jaki sposób uczynić swój dom bardziej energooszczędnym. Ta interesująca – zarówno wizualnie, jak i merytorycznie – akcja reklamowa to świetny pomysł na nietypowe wykorzystanie przestrzeni miejskiej do celów reklamowych. Inicjatywa „ubierania” miasta spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony mieszkańców.
Uroczysty początek kampanii miał miejsce na jednej z głównych ulic Berlina – Unter den Linden. Budynki „ubrano” w wełniane czerwone czapki, na których umieszczono napis: „Verheizen Sie Ihr Geld nicht: Ziehen Sie Ihr Haus warm an” („Nie zużywaj pieniędzy na ogrzewanie: Ubierz ciepło swój dom”).
Patronat nad kampanią objęło Niemieckie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast (BMVBS).
4 miliardy euro to suma, jaką niemiecki rząd planuje przeznaczyć na program redukcji emisji dwutlenku węgla z ogrzewania budynków w latach 2006-2009.
J. Hejman
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy