logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  14.10.2011

Tym razem to ratownicy wołają S.O.S.



Łódź na środku oceanu, dookoła nisko zawieszone chmury i wzburzone fale. Załoga odpala racę ratunkową, która oświetla umieszczony na burcie znak straży przybrzeżnej: “This time, we’re the ones asking for help” („Tym razem, my prosimy o pomoc”) – głosi hasło.

Ten dramatyczny sygnał SOS wysłany został przez Ochotniczą Straż Przybrzeżną Nowej Zelandii, organizację, która za cel stawia sobie  zapewnienie bezpieczeństwa na wodach przybrzeżnych i jeziorach Nowej Zelandii. Zadania statutowe realizuje dzięki dobrowolnym datkom, składkom członkowskim i pracy wolontariuszy.

Głównym celem kampanii opracowanej przez agencję DDB z Auckland było zebranie środków na szkolenia dla przyszłych ratowników. Wyrazista kampania rozpoczęła się w maju 2011 roku. Składa się na nią seria trzech plakatów, na których strażnicy wysyłają sygnały ratunkowe. Każdy z nich opatrzony został numerem telefonu, pod którym udzielane są szczegółowe informacje dotyczące sposobów wsparcia finansowego.

Koncepcja kampanii zasadza się na odwróceniu ról. Nadawcami dramatycznego sygnału SOS są ratownicy, którzy swoją funkcję wybawców przekazują odbiorcom kampanii.
K.Stawińska

————————————————————————

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Ekspresyjne fotografie oraz niepokojąca kolorystyka są głównym środkiem wyrazu tej kampanii.

Poziome fotografie o dynamicznej kompozycji połączone zostały z delikatnym, szeryfowym krojem pisma.
Bardzo lekką typografię umieszczono w jednym z rogów kompozycji – na niektórych zdjęciach jest ona niestety za mało widoczna.

Całość ma w sobie coś ujmującego, osobistego, co mnie personalnie przekonuje i nie pozwala jednoznacznie ocenić projektu. Koncept jest bardzo ciekawy, przekaz – wymowny, odwołanie się do emocji adresata oraz przejmująca idea na zebranie pieniędzy są dobrą stroną tego projektu i wzruszą niejednego odbiorcę, który sam może stać się ratownikiem poprzez pomoc finansową…
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek