logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Holandia, Walka z przemocą
   ──────  05.10.2009

Tweety o siniakach

Your browser does not support the video tag.


Jedna z użytkowniczek Twittera poinformowała świat o tym, że jest bita. Czekała na reakcję i pomoc innych – bezskutecznie.

Serwisy społecznościowe to już powszechna forma komunikacji. Coraz śmielej wykorzystywane są także na potrzeby kampanii społecznych, czego dowodzi holenderska kampania z końca roku 2009, która toczyła się w serwisie Twitter.

Twórcy kampanii założyli w serwisie konto JessicaS_83, zarejestrowane na fikcyjną osobę, Jessicę Stevens. Znajomi śledzący wpisy "dziewczyny" byli wirtualnymi świadkami jej nowego związku. "Jestem zakochana" brzmiał jeden z pierwszych tweetów. W kolejnych Jessica donosiła o decyzji o wspólnym mieszkaniu. Dość szybko też internauci dowiedzieli się o powtarzających się kłótniach w jej związku. Na profilu pojawił się niepokojący wpis o "siniakach, które przez długi czas będą przypominać o ostatniej nocy". Po wpisie "uderzył mnie przy innych" pojawia się kolejny o pobycie w szpitalu, do którego Jessica trafiła ze złamanym obojczykiem. Nikt z obserwujących nie zareagował na drastyczne treści.

W kolejnych wpisach organizatorzy wyjawili prawdę, informując osoby śledzące profil dziewczyny, że Jessica Stevens nie istnieje, a jej historia została wymyślona, by zwrócić uwagę na przemoc domową. Samo zjawisko jest smutnym faktem, a według danych przytoczonych przez organizatorów dotyczy co czwartej kobiety. Posty odsyłają do strony www.stichtingwilkracht.nl, gdzie zamieszczono wskazówki, jak reagować na informacje zamieszczane w sieci, które świadczą o tym, że ich autorka jest ofiarą przemocy.

Wykorzystanie tweetów do opowiedzenia historii przemocy i uwrażliwienia w ten sposób internetowej społeczności na problem przemocy wobec kobiet, to pomysł agencji New Message z Amsterdamu.
K. Kukuła


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Jessica Stevens
Czas:
2009.10.1 - 2009.11.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Holandia
Nadawca:
Stichting Wilskracht
Media:
Internet
Wykonawca:
New Message (Amsterdam)
Adresaci:
Użytkownicy serwisu Twitter





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek