Twarze przepołowione na zawsze
Pół dziecięcej twarzy, pół dorosłej, obie zapłakane. Kolaże z rozszczepionych twarzy mają uświadomić, że przemoc wobec dzieci ma swoje konsekwencje także w ich dorosłym życiu.
Agencja Lew’LaraTBWA z Sao Paulo postanowiła sięgnąć po minimalistyczne, ale wymowne środki wyrazu, realizując kampanię, którą zleciła jej fundacja Save the Children (Ratujmy Dzieci). Ta pozarządowa organizacja o światowym zasięgu zajmuje się promocją praw dziecka oraz niesieniem pomocy dzieciom, koncentrując się głównie na krajach rozwijających się.
W kampanijnych kreacjach wykorzystano zdjęcia Urlica Collette’a. Przepołowione twarze obrazują związek między „ja” z przeszłości oraz „ja” teraźniejszym, między destrukcyjną przemocą zadaną w dzieciństwie a obecną kondycją psychiczną bohatera zdjęcia. Wszystkie fotografie wyrażają cierpienie i ból, rozszczepienie można traktować zarazem jako metaforę dezintegracji teraźniejszej tożsamości. Blada kolorystyka pogłębia artystyczną siłę przekazu, całość zaś wzbudza w odbiorcy dyskomfort mający wytrącić go z obojętności wobec poruszonego w kampanii problemu. Umieszczone pod zdjęciem hasło jednoznacznie wyraża przekaz kampanii: „Violence lasts forever” (Przemoc trwa bez końca).
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa