Twarze przepołowione na zawsze
Pół dziecięcej twarzy, pół dorosłej, obie zapłakane. Kolaże z rozszczepionych twarzy mają uświadomić, że przemoc wobec dzieci ma swoje konsekwencje także w ich dorosłym życiu.
Agencja Lew’LaraTBWA z Sao Paulo postanowiła sięgnąć po minimalistyczne, ale wymowne środki wyrazu, realizując kampanię, którą zleciła jej fundacja Save the Children (Ratujmy Dzieci). Ta pozarządowa organizacja o światowym zasięgu zajmuje się promocją praw dziecka oraz niesieniem pomocy dzieciom, koncentrując się głównie na krajach rozwijających się.
W kampanijnych kreacjach wykorzystano zdjęcia Urlica Collette’a. Przepołowione twarze obrazują związek między „ja” z przeszłości oraz „ja” teraźniejszym, między destrukcyjną przemocą zadaną w dzieciństwie a obecną kondycją psychiczną bohatera zdjęcia. Wszystkie fotografie wyrażają cierpienie i ból, rozszczepienie można traktować zarazem jako metaforę dezintegracji teraźniejszej tożsamości. Blada kolorystyka pogłębia artystyczną siłę przekazu, całość zaś wzbudza w odbiorcy dyskomfort mający wytrącić go z obojętności wobec poruszonego w kampanii problemu. Umieszczone pod zdjęciem hasło jednoznacznie wyraża przekaz kampanii: „Violence lasts forever” (Przemoc trwa bez końca).
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej