Tuńczyk w kształcie żółwia
Puszkę tuńczyka w kształcie żółwia, zapakowaną w siatkę i opatrzoną informacją na temat niewłaściwych praktyk stosowanych przez producenta tuńczyka w puszce John West Australia, wysłano do dziennikarzy, osób publicznych oraz innych działaczy społecznych. Akcja "Tuna Cans" („Puszki tuńczyka”) jako część większej kampanii szybko przyniosła zadowalające rezultaty. Po 3 tygodniach od rozpoczęcia akcji, firma John West wydała oficjalne oświadczenie na temat zmian w połowie ryb, by uczynić go bardziej przyjaznym środowisku.
Greenpeace alarmuje, że wzrost apetytu na tę rybę, należącą do najchętniej spożywanego gatunku na świecie, niestety nie idzie w parze ze wzrostem populacji gatunku. Jednak na tym nie koniec. John West Australia to „gruba ryba” na rynku gospodarczym – w ciągu roku sprzedaje 97 mln puszek tuńczyka. Ekolodzy szacują, że nawet 10 mln puszek można by wypełnić żółwiami morskimi, płaszczkami, rekinami, delfiami i innymi zwierzętami morskimi, które dostały się do sieci w efekcie destrukcyjnych praktyk połowu ryb.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
18.08.2022
We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
-
12.08.2022
Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
03.08.2022
delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając