logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Tuńczyk w kształcie żółwia
04.10.2013
Tematy: Kampanie, Australia, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Tuńczyk w kształcie żółwia



Puszkę tuńczyka w kształcie żółwia, zapakowaną w siatkę i opatrzoną informacją na temat niewłaściwych praktyk stosowanych przez producenta tuńczyka w puszce John West Australia, wysłano do dziennikarzy, osób publicznych oraz innych działaczy społecznych. Akcja "Tuna Cans" („Puszki tuńczyka”) jako część większej kampanii szybko przyniosła zadowalające rezultaty. Po 3 tygodniach od rozpoczęcia akcji, firma John West wydała oficjalne oświadczenie na temat zmian w połowie ryb, by uczynić go bardziej przyjaznym środowisku.

Greenpeace alarmuje, że wzrost apetytu na tę rybę, należącą do najchętniej spożywanego gatunku na świecie, niestety nie idzie w parze ze wzrostem populacji gatunku. Jednak na tym nie koniec. John West Australia to „gruba ryba” na rynku gospodarczym – w ciągu roku sprzedaje 97 mln puszek tuńczyka. Ekolodzy szacują, że nawet 10 mln puszek można by wypełnić żółwiami morskimi, płaszczkami, rekinami, delfiami i innymi zwierzętami morskimi, które dostały się do sieci w efekcie destrukcyjnych praktyk połowu ryb.

Kornelia Machura



Nazwa kampanii:
Tuna cans
Czas:
2012.11.10 - 2012.12.5
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Ambient
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi
Adresaci:
Dziennikarze, osoby publiczne, ludzie kupujący tuńczyka John West





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek