UNICEF Polska rozpoczyna kampanię „Uratuj dziecko w Afryce”. Jej celem jest zebranie środków na ratowanie zdrowia i życia głodujących dzieci. Jak podaje organizacja, 26,5 mln dzieci w Afryce Wschodniej i Południowej potrzebuje natychmiastowej pomocy humanitarnej. Ponad milion z nich cierpi z powodu niedożywienia.
Jedne z najsilniejszych w historii zjawisk El Niño i La Niña, które nawiedziły w ostatnim czasie kraje Afryki Wschodniej i Południowej doprowadziły zarówno do katastrofalnych susz, jak i powodzi. Zniszczeniu uległy plony, a rosnące ceny żywności zmuszają rodziny do ograniczenia posiłków do minimum. Ponadto 14,6 mln ludzi w tym regionie nie ma dostępu do czystej wody pitnej. Wskaźniki niedożywienia wśród dzieci wzrosły, w niektórych krajach, takich jak Malawi, nawet o 100%. Dzieci są narażone nie tylko na głód, ale również na zachorowanie na odrę, malarię czy cholerę. Jednym z tych dzieci, o którym na swojej stronie pisze organizacja, jest Tuhafeni. Ma 18 miesięcy i cierpi z powodu ostrego ciężkiego niedożywienia, które stopniowo wyniszcza jego organizm. Uratowanie dziecka w takim stanie wymaga specjalistycznej opieki i umiejętności. Gdy terapia jest prowadzona zbyt wolno, dziecko może umrzeć. Zbyt szybko – drobne ciało może nie wytrzymać szoku. Tuhafeni jest dodatkowo chory na malarię i zapalenie płuc.
Organizacje dzięki darczyńcom planuje sfinansować pomoc dla dzieci znajdujących się w ośrodkach zdrowia położonych w szczególnie zagrożonych obszarach oraz w miejscach, gdzie do tej pory dzieci skrajnie niedożywione nie miały dostępu do odpowiedniej terapii; wyposażenie ośrodków zdrowia w leki i sprzęt w celu zapewnienia pełnej możliwości leczenia dzieci cierpiących z powodu niedożywienia; dostarczenie gotowej do spożycia żywności terapeutycznej (pasta, mleko terapeutyczne i herbatniki wysokoenergetyczne), która ratuje życie najbardziej niedożywionych dzieci; szkolenia personelu w zakresie rozpoznawania i leczenia niedożywienia wśród dzieci oraz edukację w zakresie dobrych praktyk żywieniowych i zdrowotnych wśród lokalnych społeczności. Koszty szacowane są na 2 miliony złotych.
Kampania UNICEF Polska potrwa od połowy listopada do końca marca 2017 r. Pomóc można wchodząc na stronę www.unicef.pl/afryka i przekazując darowiznę.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska