Na ulicach Krakowa, Warszawy i Poznania pojawiły się billboardy z hasłami: „Nie skazuj mnie na dożywocie”, „Pomóż mi znaleźć dom” oraz „Nie kupuj, adoptuj”. Na zdjęciach Śnieżek, Gucio i Twin proszą o nowy dom. Billboardy umieszczono dzięki zaangażowaniu fanów akcji „Pomagaj codziennie”, zorganizowanej przez fundację Sarigato w ramach inicjatywy karmimypsiaki.pl.
Celem kampanii jest znalezienie miejsca dla psów z lokalnych schronisk. Akcja polegała na zebraniu w internecie 1 mln kliknąć na każdą z grafik z wizerunkiem wybranego zwierzęcia. Wymaganą liczbę głosów udało się uzyskać już po czterech miesiącach. Dzięki temu fundacja Sarigato mogła zachęcać do adopcji bezdomnych zwierząt również za pośrednictwem kampanii billboardowej. Plakaty rozmieszczono w miastach, w których znajdują się schroniska biorące udział w akcji. W krótkim czasie od rozpoczęcia kampanii wielkoformatowej swoją rodzinę znalazła Śnieżka z Krakowa. Na nowy dom czeka w dalszym ciągu Gucio z Poznania i Twin z Warszawy.
Fundacja Sarigato rozpoczęła akcję karmimypsiaki.pl w 2011 r. Główne cele działalności obejmują: pomoc schroniskom w karmieniu zwierząt, zwiększanie liczby adopcji oraz edukacja społeczeństwa w kwestii ochrony praw zwierząt i przełamanie stereotypu, że pies ze schroniska jest gorszy niż ten kupiony.
Obecnie trwa druga edycja akcji, w której na stałe wspieranych jest siedem schronisk z największych miast w Polsce. W ciągu dwóch lat istnienia akcji Karmimy Psiaki zebrano ponad 130 000 posiłków, które zostały przekazane schroniskom w całej Polsce (ponad 5 ton). Stale prowadzone są akcje wspierające adopcje bezdomnych psiaków. Do tej pory udało się znaleźć nowe domy dla niemal 300 zwierząt. Dzięki zaangażowaniu uczestników inicjatywy karmimypsiaki.pl przynajmniej jeden psiak w tygodniu znajduje dom. W akcji udział wzięło 300 000 osób, a na Facebooku inicjatywę wspiera już ponad 90 000 bardzo zaangażowanych fanów.
Agnieszka Sadowska oraz Paulina Wójtowicz, tworzące zarząd Fundacji, 15 marca 2014 roku otrzymały Laur Magellana w kategorii Debiut Roku 2013, za stworzenie i zorganizowanie największej inicjatywy w Polsce mającej na celu pomoc bezdomnym psom. Jury doceniło również dodatkowe działania zwiększające skalę aktywności, jak: koncerty ‘hauasujemy’, kiermasze książek, zbiórki karmy oraz pomysł „Pomagaj Przy Okazji”.
Podsumowanie akcji karmimypsiaki.pl w formie infografiki: www.karmimypsiaki.pl/info
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia