logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
23.12.2024
Tematy: Wydarzenia, Polska

Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko



Po raz pierwszy w swojej historii, Mennica Polska wybiła monetę zaprojektowaną przez małego artystę. Autorem projektu jest 6-letni Filip ze Skierniewic – zwycięzca konkursu „Oczami dziecka”. Do sprzedaży, która rozpoczęła się 5 grudnia br., trafiło trzysta egzemplarzy monety. Dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany przez Mennicę na rzecz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”.          

Mennica Polska zorganizowała konkurs na projekt monety przyszłości „oczami dziecka”. Uczestnikami byli uczniowie przedszkola Nr 14 w Płocku, którzy poprzez rysunki mogli wyrazić swoją wizję przyszłości. Zwycięski projekt Filipa (6 lat) ze Skierniewic przedstawia robota na Księżycu, machającego w stronę Ziemi.

– Nadrzędną ideą konkursu było oddanie dzieciom głosu – mówi Katarzyna Budnicka-Filipiuk, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej. – Chcieliśmy, by najmłodsi twórcy pokazali nam swoją wizję przyszłości. Efekty konkursu przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Młodzi artyści zaskoczyli nas bardzo pozytywnie swoją kreatywnością, a projekt Filipa przypomniał nam, że przyszłość należy do dzieci. Zależało nam również na tym, by nasza inicjatywa miała głębszy wymiar – od dzieci, dla dzieci. Dlatego dochód ze sprzedaży monety zostanie przekazany na Fundację Dzieciom „Zdążyć z pomocą” – dodaje.

We współpracy z doświadczonymi ekspertami Mennicy Polskiej, moneta została wybita w czystym srebrze bez ingerencji w wizję małego artysty.

oprac: Dorota Chrobak



Nazwa wydarzenia:
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
Czas:
2024.12.5
Kraje:
Polska
Nadawca:
Mennica Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek