logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
07.01.2025
Tematy: Wydarzenia, Polska

Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów



Mattel, producent gier takich jak Scrabble, UNO, Blokus czy Pictionary, ogłosił, że pracuje nad dostosowaniem swoich produktów do potrzeb osób nierozróżniających kolorów. Na polskim rynku pojawiła się już nowa wersja gry Blokus, w której każdemu kolorowi odpowiadają specjalnie zaprojektowane wgłębienia pomagające w odróżnianiu elementów.

Z szacunków amerykańskiej Cleveland Clinic wynika, że około 300 milionów osób na całym świecie doświadcza jakiejś formy trudności w rozróżnianiu barw. Według danych, problem ten dotyka 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet[1]. Firma Mattel z jednej strony chce przełamywać bariery uniemożliwiające udział we wspólnej zabawie, z drugiej zaś zwiększać świadomość na temat problemu, jakim są zaburzenia rozpoznawania kolorów. Polscy miłośnicy gier mogą już cieszyć się nowymi wersjami gier Blokus i UNO dostosowanymi do potrzeb osób nierozróżniających kolorów.

Równocześnie firma Mattel ogłosiła, że do końca 2025 roku 90% oferowanych przez nią gier będzie dostosowanych do potrzeb osób nierozróżniających kolorów. Deklaracja Mattel związana jest ze zobowiązaniem firmy do wprowadzania inkluzywnych rozwiązań, które pozwolą wszystkim cieszyć się rozgrywką. Zmiany obejmą między innymi najpopularniejszą tradycyjną grę na świecie, czyli UNO, oraz grę strategiczną Blokus i inne lubiane tytuły, takie jak Phase 10, DOS czy Tumblin’ Monkeys.

– Jesteśmy dumni, że nasze gry nadal łączą, niezależnie od języka i kultury – mówi Ray Adler, Wiceprezes i Globalny Szef Działu Gier w Mattel. – Inicjatywa wprowadzenia gier bardziej dostępnych dla osób z daltonizmem jest kolejnym krokiem na naszej drodze ku większej inkluzywności. Cieszymy się, że możemy zwiększyć świadomość na temat trudności, z jakimi boryka się społeczność daltonistów i sprawić, że dzięki naszym produktom wszyscy fani będą mogli wspólnie cieszyć się rozgrywką.

Aby dostosować swoje gry do potrzeb osób z daltonizmem, firma Mattel nawiązała współpracę z ekspertami w dziedzinie zaburzeń widzenia kolorów. Przeprowadziła także badania stacjonarne i internetowe z udziałem osób, które doświadczają trudności w rozpoznawaniu barw.

Dzięki szeroko zakrojonym konsultacjom opracowano niestandardowe rozwiązania. Zastosowano m.in. specjalne wzory, wskazówki dotykowe czy symbole, dzięki którym kolor nie będzie już jedynym sposobem na rozróżnianie elementów gry (poniżej).

Jak sprawdzić, czy gra, którą kupujemy, jest przeznaczona dla osób nierozróżniających kolorów? Nowe edycje gier dostosowanych do potrzeb osób z zaburzeniami rozróżniania barw mają na opakowaniu specjalny znaczek (poniżej) oraz adnotację informującą, że dana gra nie wymaga rozróżniania kolorów.

Wszystkie niezbędne informacje na temat tego, jak korzystać z ikon lub wskazówek dotykowych znajdujących się na elementach gry, można znaleźć w instrukcji. Sekcja „Dla graczy, którzy nie rozróżniają kolorów” zawiera legendę z ikonami i odpowiadającymi im kolorami oraz bardziej szczegółowe informacje.

[1] https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/11604-color-blindness
oprac: Dorota Chrobak



Nazwa wydarzenia:
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
Kraje:
Polska
Nadawca:
Mattel





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek