Ojciec oglądający telewizję, pokazany z perspektywy bardzo długiej kanapy, elegancka dziewczyna zajadająca się kanapką pełną niedopałków oraz kopiący piłkę, świetnie prezentujący się pięćdziesięcioletni piłkarz. Trzy oddzielne kreacje, stworzone przez agencję Fórmula Comunicaçao z Florianópolis w niebanalny sposób nawiązujące do istotnych problemów społecznych, skierował do mieszkańców brazylijskiego stanu Santa Catarina jego rząd.
Wraz z hasłem „Without dialogue, your son stays close to drugs” (Bez rozmowy, twój syn pozostanie blisko narkotyków), odległość w jakiej znajduje się oddający się codziennej czynności ojciec nawiązuje do dystansu, jaki w wielu domach towarzyszy kontaktom młodzieży z rodzicami. Kreacja, najpierw prezentowana w postaci spotu telewizyjnego, później w wersji drukowanej, ma zachęcić do zbliżenia i rozpoczęcia dialogu, przekonując, że to właśnie rozmowa jest najlepszą formą ochrony przed narkotykami.
Druga reklama, nawołujący do zwalczania palenia w pomieszczeniach, niesie informację: „Don’t swallow other people’s smoke. Smoke free ambient: is everyone’s right” (Nie połykaj dymu innych. Otoczenie bez dymu jest prawem wszystkich). Wizerunek pożeraczki tytoniowych niedopałków ma zmusić palaczy do myślenia przed sięgnięciem po papierosa w pomieszczeniu zamkniętym, a równocześnie zachęcić niepalących do egzekwowania swojego prawa do czystego otoczenia.
Trzecia kreacja została przygotowana dla przypomnienia o światowym dniu walki z AIDS, jak również o tym, że, niezależnie od wieku, stosowanie prezerwatyw jest niezbędne. Opatrzona hasłem „An ace never forgets protection. Wear condom even after 50” (Mistrz nigdy nie zapomina o zabezpieczeniu. Używaj prezerwatyw nawet po pięćdziesiątce) ma zwrócić uwagę mężczyzn, cieszących się aktywnością seksualną mimo wieku, na konieczność stosowania prezerwatyw, jako że są oni grupą, w której odnotowano największy wzrost przenoszenia chorób drogą płciową.
D. Lewandowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!