W ramach Narodowego Tygodnia Mobilności i Bezpieczeństwa Drogowego (16- 23 września) prefektura policji paryskiej oraz merostwo stolicy prowadziły kolejną odsłonę kampanii "Silhouettes" (Sylwetki), której celem było ograniczenie liczby wypadków drogowych na terenie Paryża.
W strategicznych punktach miasta (między mostem Charles de Gaulle a ulicą Bvd de la Bastille oraz między Placem Chatêlet i ulicą Berger), umieszczono po 51 totemów – tablic, które przypominały o zagrożeniach drogowych i wypadkach z poprzedniego roku.
Użytkowników paryskich dróg przed niebezpieczeństwem przestrzegały informacje statystyczne: „Na drogach Paryża w 2008 roku zginęło 51 osób. Zmieńmy nasze zachowanie!”. Tablice uświadamiały też, że zabitych zostało 29 pieszych, 15 kierowców skuterów i motorów, 5 rowerzystów; 12 osób zginęło w wypadku spowodowanym przez alkohol lub narkotyki. A każdego dnia rannych było 26 osób.
Dodatkowo, w ramach kampanii w liceach i na uczelniach rozdawane były chusteczki z hasłami prewencyjnymi.
Statystyki policyjne świadczą o pewnej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim: do tej pory w 2009 na drogach Paryża zginęło 28 osób – rok wcześniej liczba ofiar śmiertelnych wyniosła 33 osoby. Wciąż narażoną grupą są kierowcy samochodów i jednośladów oraz pasażerowie samochodów.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem