W ramach Narodowego Tygodnia Mobilności i Bezpieczeństwa Drogowego (16- 23 września) prefektura policji paryskiej oraz merostwo stolicy prowadziły kolejną odsłonę kampanii "Silhouettes" (Sylwetki), której celem było ograniczenie liczby wypadków drogowych na terenie Paryża.
W strategicznych punktach miasta (między mostem Charles de Gaulle a ulicą Bvd de la Bastille oraz między Placem Chatêlet i ulicą Berger), umieszczono po 51 totemów – tablic, które przypominały o zagrożeniach drogowych i wypadkach z poprzedniego roku.
Użytkowników paryskich dróg przed niebezpieczeństwem przestrzegały informacje statystyczne: „Na drogach Paryża w 2008 roku zginęło 51 osób. Zmieńmy nasze zachowanie!”. Tablice uświadamiały też, że zabitych zostało 29 pieszych, 15 kierowców skuterów i motorów, 5 rowerzystów; 12 osób zginęło w wypadku spowodowanym przez alkohol lub narkotyki. A każdego dnia rannych było 26 osób.
Dodatkowo, w ramach kampanii w liceach i na uczelniach rozdawane były chusteczki z hasłami prewencyjnymi.
Statystyki policyjne świadczą o pewnej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim: do tej pory w 2009 na drogach Paryża zginęło 28 osób – rok wcześniej liczba ofiar śmiertelnych wyniosła 33 osoby. Wciąż narażoną grupą są kierowcy samochodów i jednośladów oraz pasażerowie samochodów.
M. Kryńska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem