Pierwszego września ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „1944 – Zrozumieć Powstanie”. Jej ideą jest propagowanie wiedzy historycznej na temat Powstania Warszawskiego oraz uczczenie pamięci oraz oddanie hołdu poległym i żyjącym powstańcom.
Zauważamy drastyczny brak wiedzy o wydarzeniach, które miały miejsce w czasie Powstania Warszawskiego. Dlatego chcemy w przystępny dla widza sposób poszerzyć jego wiedzę na temat heroicznych działań powstańców. Zaczęliśmy 1 września i regularnie w każdą sobotę i niedzielę o godzinie 17.00 będziemy emitować kolejną cześć programu – mówi Elżbieta Górnik, Wiceprezes Fundacji Polska Ziemia, organizatora kampanii.
Program prowadzi znany prezenter telewizyjny, Vito Casetti, który w trakcie spaceru ulicami Warszawy opowiada o historii walk powstańczych w poszczególnych dzielnicach stolicy. W każdym odcinku programu pokazywane są miejsca kulminacyjnych zdarzeń, przy których prezenter prowadzi rozmowy ze swoimi gośćmi: historykami, ekspertami i świadkami tamtych dni. W ramach projektu przewidziano emisję 10 odcinków programu edukacyjnego.
Częścią kampanii jest także konkurs dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 30 listopada, a autorzy zwycięskich prac i ich opiekunowie zaproszeni na uroczystą galę rozdania nagród w której udział wezmą także goście honorowi – przedstawiciele lokalnych władz oraz kombatanci. Jesteśmy przekonani że nasza inicjatywa przyczyni się do krzewienia postaw patriotycznych oraz kształtowania tożsamości narodowej wśród polskiego społeczeństwa, a w szczególności wśród młodzieży – mówi Elżbieta Górnik.
Kampania 1944 – Zrozumieć Powstanie została zorganizowana przez Fundację Polska Ziemia i jest współfinansowana przez Ministerstwo Obrony Narodowej w ramach programu „Wdzięczni Bohaterom – Powstańcom Warszawskim”.
Przedsięwzięcie można śledzić na stronie: www.zrozumiecpowstanie.pl, tam też znajdują się wyemitowane odcinki programu oraz szczegóły dotyczące udziału w konkursie.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci