Trumnę można kupić trochę wcześniej
Ojciec z córką podjeżdża skuterem do zakładu stolarskiego by kupić trumnę. Zapytany o jej rozmiar, ku zdziwieniu sprzedawcy, mierzy wzrost swojego dziecka. Skoro podczas przejażdżki nie założył dziewczynce kasku, musi liczyć się z ryzykiem: "If you won’t put a helmet on your child you’d better plan ahead" ("Jeśli nie założysz swojemu dziecku kasku na głowę, lepiej zaplanuj przyszłość").
Spot stworzony przez wietnamski oddział agencji Ogilvy jest skierowany przede wszystkim do rodziców i opiekunów. Jak podaje na swojej stronie inicjator kampanii, Fundacja Asia Injury Prevention, w społeczeństwach południowo-wschodniej Azji motocykle i motorowery są podstawowym środkiem transportu – stanowią około 95% wszystkich pojazdów – a 66% wszystkich śmiertelnych ofiar wypadków to motocykliści.
Szczególnie zagrożone jest życie i zdrowie najmłodszych pasażerów, głównie ze względu na powszechne nieużywanie kasków podczas jazdy z rodzicami. Według danych fundacji, rocznie w samym tylko Wietnamie w wypadkach drogowych ginie 4200 dzieci.
AIP Foundation działa prowadzi szereg akcji edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa na drodze. W ramach funkcjonującego od 2000 roku programu Helmets For Kids (Kaski dla Dzieci) fundacja organizuje w szkołach podstawowych szkolenia, podczas których rozdano dotychczas ponad 500 tys. certyfikowanych kasków. Jak przekonują inicjatorzy, odpowiednio dobrany kask ochronny zmniejsza ryzyko ciężkiego urazu głowy o średnio 69%.
11 maja 2011 roku oficjalnie rozpocznie się „Dekada Działania na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011 – 2020 " ustanowiona przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Pod inicjatywą podpisało się ponad 90 krajów, w tym także Wietnam.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala