Treści wrażliwe
Kiedy dochodzi do wypadku drogowego, wokół miejsca zdarzenia na ogół gromadzi się tłum gapiów, którzy chcą podejść jak najbliżej i zobaczyć jak najwięcej. Nadmierna ciekawość, wścibstwo nie są najlepszą cechą gatunku ludzkiego, jak się jednak okazuje, można je wykorzystać w szlachetnym celu.
Brazylijska agencja rządowa Autarquia Municipal de Trânsito e Cidadania zainicjowała kampanię społeczną, mającą na celu edukację w zakresie zachowań na drogach, stanowiących potencjalne śmiertelne niebezpieczeństwo. Podstawą idei kreatywnej było wykorzystanie charakterystycznej grafiki, zasłaniającej w social mediach tzw. „treści wrażliwe”, czyli drastyczne zdjęcia bądź wizerunki. Co, rzecz jasna, zamiast odstraszać odbiorców, jeszcze mocniej przyciąga ich uwagę. Tym razem jednak treścią komunikatu nie była fotografia ukryta pod planszą ostrzegawczą, tylko plansza sama w sobie. Pod ikonką przedstawiającą przekreślone oko oraz hasłem SENSITIVE CONTENT umieszczono informacje edukacyjne dotyczące zapinania pasów, respektowania ograniczeń prędkości oraz prawidłowego noszenia kasków:
zobacz także
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!