IQ trawy jest równe zero, a jej mózg nic nie waży, bo go po prostu nie ma. Mało tego – jest na tyle głupia, że nawet nie zauważy, gdy będzie podlewana 2 minuty krócej niż zwykle.
W zabawny i oryginalny sposób do zmiany postawy, na bardziej ekologiczną, nakłania społeczeństwo kampania „Grass is dumb” zrealizowana w Denver. Pierwsza jej odsłona pokazywała pijane kwiatki.
Budzące uśmiech billboardy, prezentujące w formie rysunkowej ewolucję trawy (niezmiennej od lat) czy zestawiające inteligencję trawy z IQ Einsteina to nie jedyny element kreacji wykorzystanym podczas kampanii. Wyprodukowane zostały także dwa spoty telewizyjne, gdzie trawa „przemawia” podczas koszenia lub w czasie, gdy załatwia się na nią pies. Zarówno spoty, jak i kreacja outdoorowa opatrzone zostały sloganami stanowiącymi główne przesłanie akcji „Grass is dumb. Water 2 minutes less. Your lawn won’t notice.” (Trawa jest głupia. Podlewaj ją 2 minuty krócej. Twój trawnik tego nie zauważy.) a także hasłem spinającym wszystki działania komunikacyjne „Use only what you need” (Używaj tylko tyle ile potrzebujesz). Aby nakłonić mieszkańców Denver do rozważnego używania wody i wzbudzić w nich zamiłowanie do jej oszczędzania, twórcy kampanii zorganizowali także utrzymany w podobnym, zabawnym tonie ambient. W największych i najbardziej uczęszczanych parkach do trawników przymocowane zostały tekturowe „dymki” z wypowiedziami trawy skierowanymi do przechodniów („Yes, that dress does make you look fat” – Tak, ta sukienka cię pogrubia; „I can’t feel my feet” – Nie czuję nóg i inne). Każda z nich stanowi dowód na brak myślenia trawnika.
Część kampanii stanowi także strona internetowa organizacji Denver Water – www.useonlywhatyouneed.org. Można tu rozwiązać składający się z 5 pytań quiz i sprawdzić w ten sposób, na ile jest się mądrzejszym od trawy.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół